Klacht: afwijzing orthodontie/ kenmerk 85463148/ CK/ 42871 Henk-Jan Anne Doornbosch

sigriddoornbosch op 21 december 2020 over Interpolis in de categorie Verzekering

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Geachte heer, mevrouw,

Vanaf 24 november vindt er een briefwisseling plaats tussen Interpolis en mijn zoon H. A. Doornbosch over de aanvraag medische behandeling.

Precies waar ik bang voor was, de uitstel van zijn behandeling door Corona, valt nu in het jaar dat hij al 18 is geworden, en derhalve worden de kosten nu niet vergoedt.

Begin:
HJ is rond de 10/ 11 jaar, en krijgt een beugel die hij ’s nachts in moet, met een soort band over zijn hoofd. Hij trekt deze er elke nacht uit, ook al zet ik de wekker en plaats deze steeds terug. De behandeling werkt dus niet en we kwamen er niet uit met de orthodontist. Uiteindelijk over gestapt naar UMCG.
Daar worden 2 behandelmethodes besproken:
1. de Herbst beugel erg onderhouds gevoelig en resultaat niet gewaarborgd.
2. wachten tot HJ is uitgegroeid en dan een beugel plaatsen en kaak operatie uitvoeren.
We kiezen voor optie 2, HJ sport op dat moment landelijk als keeper waarbij de herbst beugel dan wel veel te verduren krijgt.

HJ wordt in oktober 2018, 17 jaar en zoals afgesproken, nemen wij in begin 2019 contact op met het UMCG. Ik bel voor de zekerheid met Interpolis wat de gevolgen zijn als de behandeling nog gaande is als HJ 18 jaar is. De dame aan de telefoon stelt mij gerust en noemt de term, uitgestelde orthodontie. Daar vallen dan de kosten onder.

Inmiddels is Corona gearriveerd en worden de afspraken voor HJ, begrijpelijk geannuleerd.

Nu we toe zijn aan het plaatsen en de verdere behandeling ontvangen we een afwijzing voor de orthodontie. De kaakoperatie wordt wel vergoedt. Het staat echter niet los van elkaar.
Als Hj geen beugel neemt en wordt geopereerd, gaan zijn tanden uiteindelijk in zijn gehemelte groeien en zijn we nog verder van huis.

Na een aantal malen uitleg gehad te hebben en het verkeerd interpreteren van de codes tussen Interpolis en UMCG zijn we bij brief 3. ( 16 december). De dame van de afdeling machtigingen legt uit, dat de kosten niet vergoedt worden uit de basisverzekering. HJ is echter aan vullende verzekerd zodat dit geen problemen zou kunnen opleveren na zijn 18 e. Maar helaas blijken deze kosten die voor je 18e wel werden vergoedt na je 18e bij dezelfde maatschappij en verzekering niet verzekerd te worden.

Je denkt het goed geregeld te hebben, en dan komt Corona, waardoor alles is uitgesteld, ook daar bel je over, en nu blijken we en vooral HJ kind van de rekening. je bent loyale Interpolis afnemer en denkt goed te handelen.

De technisch geneeskundig Dhr. Kraeima, UMCG wil graag de behandeling uitleggen. En benadrukken dat deze niet cosmetisch is maar nodig om ergere schade in de toekomst te voorkomen.

Met liefde kom ik langs met HJ of mag u mij benaderen voor extra uitleg.

Ik kan deze afwijzing namelijk niet rijmen met mijn eerdere postivere ervaringen met Interpolis en snap het bezwaar nog steeds niet.

In afwachting van uw reactie,

met vriendelijke groet,
Sigrid ( moeder) en Henk-Jan Doornbosch
06 46324229 tel. moeder

Gewenste Oplossing:

Wij zijn tevreden als de orthodontie wordt vergoedt en ontvangen graag advies welke polis de kosten wel dekt, nu HJ 18 is.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Interpolis over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Interpolis in behandeling genomen

Bericht van Interpolis

4 jaren geleden - Beste mevrouw en meneer Doornbosch, Bedankt voor uw melding op dit forum. Fijn dat u ons liet weten dat u niet tevreden bent. Natuurlijk onderzoeken wij uw klacht. U ontvangt van één van de klachtenbehandelaars van Interpolis rechtstreeks (dus niet via deze site) onze inhoudelijke reactie. Deze reactie kunt u binnen veertien dagen verwachten. We sluiten de klacht op deze site af. Met vriendelijke groet, Klachtenmanagement Interpolis

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Interpolis een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Interpolis

Heeft op 22 februari 2021 om 12:06 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Alle klachten die gemeld zijn door sigriddoornbosch