Klacht: Internet/tv/telefoon werkt regelmatig niet

op 27 juli 2016 over Ziggo in de categorie Alles-in-1

Sinds Maart 2016 ben ik klant bij Ziggo. Doordat ik in een gebied ben komen te wonen waar geen glasvezel ligt had ik helaas weinig keus qua tv/internet/telefonie aanbieders en ondanks de slechte verhalen voelde ik me genoodzaakt een jaar abonnement bij ziggo af te sluiten.
Al vrij snel bleek de internetverbinding een slecht wifi signaal af te geven en werkte het internet/tv/telefonie ook regelmatig niet. Nu was dit alles steeds redelijk snel verholpen voordat ik zelfs ook maar contact met ziggo had opgenomen. Door dat ik net verhuisd was en vooral bezig was met klussen had ik daar verder ook weinig last van. Na een maand werkte de huistelefoon wederom niet en heb dit toen wekelijks gecontroleerd maar helaas zonder resultaat. Inmiddels is mijn nieuwe huis bewoonbaar en maak ik nu sinds een maand veel gebruik van de diensten van Ziggo. Helaas werkte de huistelefoon nog niet en deed internet het regelmatig niet dus heb ik vorige week voor het eerst telefonisch contact opgenomen met ziggo over de klacht. Na hun algemene 0900nummer te hebben gebeld met helaas mijn eigen mobiele abbonement kreeg ik pas na circa 10 minuten in de wacht te hebben gestaan iemand aan de lijn. Nadat ik mijn probleem had uitgelegd vroeg hij om mijn persoonsgegevens. Nadat ik deze gegeven had melde hij mij dat ik een oud upc klant zou zijn en dat hij me daarom helaas moest doorverbinden. Ik heb hem toen uitgelegd dat ik nooit iets met upc te maken heb gehad en ik mijn abonnement gewoon bij Ziggo heb afgesloten. Hij bleef volhouden dat dit niet zo was en ben toen akkoord gegaan met doorverbinden. Waar ik al bang voor was werd werkelijkheid, ik kon weer 10 minuten in de wacht staan. Eindelijk iemand aan de lijn werd ik vriendelijk geholpen en zou de medewerker wat instellingen veranderen en voor de zekerheid een nieuwe telefoonkabel opsturen. Nadat de instellingen waren veranderd werkte alles naar behoren, zelfs de telefoon die al 2 maanden niet functioneerde. Ik hoopte dan ook dat alles opgelost zou zijn maar niets was minder waar want vrijdagavond 22 juli werkte alle diensten niet meer. Ik heb toen op zaterdag 23 juli contact met ze opgenomen en helaas gebeurde hetzelfde. Eerst ongeveer 10 minuten in de wacht gehangen, toen een medewerker aan de lijn gekregen die mij vertelde dat ik oud upc klant zou zijn. Ik heb hem toen gezegd dat dit niet zo was en dat ik niet weer 10 minuten in de wacht wilden hangen. Terwijl ik dit vertelde werd ik gewoon doorgeschakeld door de medewerker, midden in mijn verhaal!! Aangezien ik intussen alweer bijna 15 minuten aan het bellen was besefte ik dat het dom zou zijn om op te hangen, ondanks dat mijn frustratie aardig was opgelopen. Na een aantal minuten kreeg ik weer een medewerker aan de lijn die ik ietwat geïrriteerd mijn verhaal heb uitgelegd en heb hem gevraagd om alles werkend te krijgen en gezegd dat ik een vergoeding wilde aanvragen voor de tijd dat hun de diensten niet geleverd hebben en de extra belkosten die ik heb moeten aanmaken. Mij werd toen verteld dat dit niet mogelijk was omdat ik die week pas voor het eerst had gebeld en dat niet voldoende was voor een vergoeding. Ik heb hem uitgelegd dat ik niet eerder kon bellen aangezien mijn telefoon het niet deed en niet eerder kon mailen aangezoen internet niet werkte. De medewerker bleef volhouden niets voor me te kunnen betekenen en uiteindelijk heb ik het gesprek maar gestopt. Nu zijn we 4 dagen verder en wederom werkt mijn internet en huistelefoon niet. Ik heb zojuist per mail contact gezocht met ziggo maar heb geen vertrouwen in een goede oplossing. Kan ik op een of andere manier onder mijn contract uit aangezien ziggo structureel faalt bij het aanleveren van de afgenomen diensten?

Als al mijn diensten structureel naar behoren werken. Dus televisie en replay tv, ziggo horizon app's, internet verbinding met de juiste snelheden en een goed sterk wifi signaal. En natuurlijk een huistelefoon die gewoon werkt dat als er al een kleine llacht zou zijn ik in ieder geval GRATIS per telefoon kan melden bij Ziggo. Lukt dit alles Ziggo niet (waar ik na eigen ervaring en het lezen van alle andere klachten op het web van uit ga) dan wil ik dat mijn contract ontbonden wordt. Verder eis ik een compensatie voor eigen gemaakte kosten en de tijd dat ik geen gebruik heb kunnen maken van wel betaalde diensten.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ziggo

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Ziggo nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door WesleyvanHerk