Klacht: Internetbankieren

op 26 augustus 2015 over ABN AMRO in de categorie Banken

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

2 Weken geleden is mijn ABN-Amro betaalpas verlopen en heb ik een nieuwe pas aan moeten vragen.
Pas sinds gisteren is mijn pas geactiveerd. Tot gisteren had ik nog niet alle noodzakelijke gegevens, zoals een pincode, niet geheel onbelangrijk.
Om de pas te activeren moest ik naar een kantoor van de ABN-AMRO, in mijn geval in Etten-Leur. Dat activeren ging redelijk vlot.
Maar vanavond probeer ik via internet mijn betalingen te doen en krijg via de site dat de combinatie van Rekeningnummer, Pasnummer en Respons, niet geldig is.
Dus de hulplijn gebeld, in de veronderstelling dat het een knopje omzetten is.
Niet dus. De mierzoete callmedewerkster vertelde mij dat ik hiervoor toch echt naar het kantoor in Etten-Leur moest gaan om dat daar te regelen.
M.a.w. tijdens het bezoek van gisteren heft men verzuimd mij op de hoogte te brengen van het feit dat ik daar ook internetbankieren moest activeren, waardoor ik nog een keer naar het kantoor zou moeten.

Gewenste Oplossing:

Telefonisch het internetbankieren aanzetten.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN AMRO over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door ABN AMRO in behandeling genomen

Bericht van ABN AMRO

5 jaren geleden - Geachte heer, Bedankt voor het doorgeven van uw klacht. Fijn dat wij hierover zojuist telefonisch contact hebben gehad. Telefonisch heb ik met u besproken welke stappen u kunt zetten om uw klacht op te lossen. Ik hoor graag van u of dit is gelukt. Ook als er nog verdere vragen zijn hoor ik dat graag. Alvast bedankt voor uw reactie. Met vriendelijk groet, ABN AMRO Webcare Dhr. R. Witjes

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN AMRO een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN AMRO

Heeft op 03 september 2015 om 09:15 geantwoord

Geboden Oplossing:

Vanuit ABN AMRO Webcare is de klacht op 27 augustus in behandeling genomen en is er telefonisch contact met de klant geweest. Tijdens dit contact is besproken welke stappen de klant kan zetten om de klacht op te lossen. Omdat wij sindsdien geen reactie meer hebben ontvangen gaan wij ervan uit dat deze stappen zijn gezet en dat hiermee de klacht is opgelost.

Heeft op 03 september 2015 om 09:59 geantwoord

Eigenlijk ben ik niet tevreden overd de oplossing van de klacht omdat er uiteindelijk toch nog 2 bezoeken aan een ABN-kantoor nodig waren voor een machtiging.

Dat gegeven op zich is vreemd, omdat ik
a. voordat mijn pas verlopen was ook al gemachtigd was.
b. in de winkels probleemloos kon betalen
c. geld kon pinnen.
Het was enkel en alleen voor het telebankieren.
IK snap dat er regels gevolgd moeten worden maar het wordt tijd dat er managers zijn die even goed nadenken en bedenken dat de regels in sommige gevallen onzin zijn.

Alle klachten die gemeld zijn door cverk41