Klacht: Internet in het buitenland

op 25 augustus 2017 over Youfone in de categorie Mobiele Telefonie

Donderdag 3 Augustus ben ik op vakantie geweest in Griekenland. Toen ik hier aankwam kreeg ik het gebruikelijke smsje ”Welkom in Griekenland, je kunt je hele internetbundel zonder extra kosten, dit geldt ook voor bellen/sms’en”
Hier ging ik dan ook vanuit. Tot ik 7 Augustus een sms kreeg dat mijn internet geblokkeerd was omdat ik aan een limiet van € 60,50 zat. Ik schrok hiervan en om opheldering te krijgen belde ik naar de klantenservice. Na 33minuten (!!) in de wacht werd ik ter woord gestaan door een meneer die mij garandeerde dat ik mij geen zorgen hoefde te maken omdat dit nog vanuit de oude regeling kwam. Ik zou gewoon vrolijk door kunnen internetten omdat ik in de EU was ZONDER extra kosten en dit bedrag van € 60,50 wat ook in de YouFone app stond zou NIET op mijn factuur komen.

5 dagen later werd opnieuw mijn internet geblokkeerd is m’n internet geblokkeerd, toen ik met wifi op de youfone app keek stond er bij rekeningen een bedrag van € 167,00
Opnieuw de klantenservice gesproken wie zegt dat ik deze factuur wel moet gaan betalen omdat ik op masten uit Turkije heb gezeten! Maar ik ben was in Griekenland en heb ook toen ik aankwam een welkomsbericht gehad waarin stond dat de tarieven omtrent bellen en internet hetzelfde als in nederland waren. Mevrouw zei dat ik de factuur moest afwachten en dan terug kan bellen. Graag zou ik mijn mobiel internet weer aan willen en dat zou volgens mw alleen kunnen als ik even een aanbetaling van € 130 zou doen!!
Ik zat in de EU en alsnog krijg ik deze torenhoge rekening en is mijn internet geblokkeerd, ik vind het ongelofelijk! Ik kan aantonen dat ik in Griekenland ben en nergens anders.
En voel me bedonderd omdat medewerker 1 mij garandeerde dat ik geen extra kosten zou maken en zonder zorgen kon door internetten. Het lijkt wel of ze dat alleen maar gezegd hebben zodat de kosten nog verder opliepen.
Ik begrijp dat er betaald moet worden voor internet buiten de EU maar ik had mijn internet uitgezet als ik had geweten dat het bedrag dus WEL op mijn factuur kwam, in tegenstelling van wat medewerker 1 mij zei.
De klantenservice haalt nu haar schouders op en wil mij niet verder helpen.

Zoals ik al vermeldde begrijp ik dat er betaald moet worden voor internet buiten de EU, maar omdat de medewerker die ik eerst sprak zei dat het bedrag niet op mijn factuur zou komen wil ik dan ook niet meer als het eerste bedrag betalen. € 60,50 dus, en dan ben ik nog coulant vind ik.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Youfone over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Youfone in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Youfone een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Youfone

Heeft op 25 augustus 2017 om 17:20 geantwoord

Heeft op 25 augustus 2017 om 18:16 geantwoord

Ik moet gewoon 167 euro betalen. Noem je dat een oplossing? Ik niet! Nog steeds niet tevreden.. Ook jammer dat ze niet ingaan op het stukje waarin mij verteld werd dat ik door kon internetten zonder extra kosten.

Alle klachten die gemeld zijn door Marit Kuijten