Klacht: ingebrekestelling

op 20 september 2016 over Basic Fit in de categorie Sportclub/-school

ik heb 7 maanden geleden telefonisch mijn abonnement opgezegd. Mijn pasje heb ik achter gelaten bij de receptie van Basic-Fit ik heb dus geen gebruik meer gemaakt van het sporten . Nu krijg ik tot mijn schrik een brief waarin staat dat ik nog 129,70 euro moet voldoen omdat mijn lidmaatschap ziet is opgezegd. Zij hebben mij een mail gestuurd om het achterstallige bedrag te betalen, maar nu blijkt dat zij het mailadres van mij verkeerd hebben overgenomen van het inschrijfformulier. helaas heb ik hierdoor niet eerder kunnen reageren. Ik heb al meerdere malen gebeld met Basic-Fit maar kom geen stap verder met ze. Kan u mij helpen.

Ik wil dat zij hun fout toegeven en dat ik het bedrag niet meer hoef te betalen

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Basic Fit over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Basic Fit in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Basic Fit een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Basic Fit

Heeft op 20 september 2016 om 13:44 geantwoord

Beste Anna,

Bedankt voor je bericht.

Wat vervelend om te horen.

Bij ons is er geen opzegging bekend van zeven maanden geleden.

Wij versturen altijd na een telefonische opzegging een opzegbevestiging.

Kan jij aantonen dat jij 7 maanden hebt opgezegd ?

Als jij dit kan aantonen kunnen wij het openstaande eventueel corrigeren.

Levi van Basic-Fit

Heeft op 21 september 2016 om 09:33 geantwoord

Ik heb geen bewijs ik heb een nieuwe telefoon. Contact met de provider opgenomen en die heeft geen oude geschiedenis van mijn vorige telefoon.
Mijn vriend en schoonmoeder waren erbij betrokken toenik jullie belde.
Wat kan ik nu nog doen om te bewijzen dat ik contact heb gehad met Basic Fit.
Misschien kunnen jullie mijn telefoontje natrekken ofzo.
Ik ben zo van streek dat ik het niet meer weet en heb gisterenavond in paniek het geld overgemaakt om geen incassobureau op mijn dak te krijgen.

Bericht van Basic Fit

2 maanden geleden - Beste Anna, Bedankt voor jouw reactie. Wat vervelend om te horen. Helaas is dat niet mogelijk. Ik hoop dat jij kan begrijpen dat ik zonder bewijs jouw lidmaatschap niet met terugwerkende kracht kan verwerken. Nogmaals als jij jouw eerdere opzegging kan aantonen zien wij het bewijs graag tegemoet. Voor nu is het goed dat het openstaande bedrag is voldaan zodat alles geregeld is en er geen verdere kosten in rekening worden gebracht. Desondanks wens ik je een fijne dag verder. Met vriendelijke groet, Levi van Basic-Fit

Reactie van de melder van de klacht Petra1960

2 maanden geleden - Jammer dat jullie de fout bij mij neer leggen. Terwijl er door jullie fouten zijn gemaakt. En ik 2 mensen heb die erbij aanwezig zijn geweest toen ik jullie belde. Ik ben nu genoodzaakt naar een advocaat te gaan. Jammer ik had het graag anders gezien.

Alle klachten die gemeld zijn door Petra1960