Klacht: ING Reisverzekering oplichterij

op 23 mei 2017 over ING in de categorie Banken

Wij hebben een doorlopende ING reisverzekering. Op de polis staan 2 volwassenen en 2 kinderen. De prolongatie datum was 6 maart jl. Een van de kinderen is per 8 maart 21 jaar geworden, maar omdat ze pas ná prolongatiedatum jarig was kan ze nog een jaar gratis op de polis staan. Nu willen we voor de beide volwassenen een wereldwijde dekking in verband met een buitenlandse reis. Is natuurlijk normaliter geen probleem, zo’n wijziging. Echter nu zegt ING dat door een “systeemwijziging” van vorige week (week 19) onze oudste dochter (die nu 21 is) van de polis af moet en zelf maar een reisverzekering/polis moet afsluiten van €. 80,-. Kortom: de beide volwassenen kunnen niets (meer) wijzigen tenzij de dochter van 21 jaar (die nog 20 was op het moment van prolongatie) van de polis wordt verwijderd. Dit riekt naar oplichterij omdat de dochter van 21 zonder wijzigingen op de polis gewoon nog (gratis) een jaar op de polis kon staan, en nu bij een wijziging zelfstandig voor €. 80,- een verzekering moet afsluiten. Tsja…..het systeem hé volgens de ING telefonistes!
Hoe ga je met dit soort oplichterij om?

Dochter dit jaar nog op de polis laten staan, of een nieuwe verzekering voor deze dochter zonder premie dit jaar

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

Bericht van ING

6 maanden geleden - Beste Hans, Wat een vervelende situatie. Ik kan me voorstellen dat het voelt alsof je opgelicht wordt. Dit kan natuurlijk niet de bedoeling zijn en dit wil ik graag voor je uitzoeken. Zou je mij het polisnummer en je huisnummer willen sturen dan ga ik het voor je uitzoeken en kijken hoe we dit kunnen gaan oplossen. Met vriendelijke groeten, Jessica ING Webcare

Reactie van de melder van de klacht Mayhill

6 maanden geleden - Polisnummer staat op naam van mijn vrouw; X

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 24 mei 2017 om 12:34 geantwoord

Beste Hans,

Ik heb gebeld met de afdeling verzekeren en zij gaan kijken naar de mogelijkheden. Er wordt vandaag telefonisch contact opgenomen via de telefoonnummers die hier bij ons bekend zijn.

Als er contact geweest is wil je ons dan nog laten weten hoe het naar wens afgehandeld is.

Met vriendelijke groeten,
Jessica,
ING Webcare

Heeft op 24 mei 2017 om 12:51 geantwoord

\\\\\\\"kijken naar de mogelijkheden\\\\\\\" wil toch nog niet zeggen dat de klacht is OPGELOST!? Ik vind jullie vermelding bij de klacht dan ook nogal voorbarig. naar ik mag aannemen zullen de telefonische medewerkers hetzelfde zeggen als gisteren: Sorry, maar we kunnen er niks aan dien...dat is nou eenmaal ons nieuwe systeem! Maar goed....we wachten even af.... De info die ik heb aangeleverd aangaande adres en rekeningnummer staan op jullie website vermeld. Is dit voor iedereen te zien? Dat lijkt me niet de bedoeling.....

Alle klachten die gemeld zijn door Mayhill