Klacht: ING helpt particulieren niet bij fraude

op 10 september 2018 over ING in de categorie Banken

Na een aankoop op marktplaats, waarbij alles geverifeerd was, bleek dat ik te maken had met oplichting. Via de ING geprobeerd om het geld terug te vorderen maar dat doen zij niet omdat ik toestemming heb gegeven voor de betaling. Echter dit bleek achteraf fraude te zijn maar zoals het er nu naar uitziet, en het laten afweten van enige medewerking door ING, kan mijn zoon fluiten naar zijn 80 euro.

Dat ING alsnog opkomt in deze en mijn zoon zijn 80,- euro teruggeeft door dit te vorderen op de tegenpartij waar alle gegevens van bekend zijn!

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 10 september 2018 om 21:03 geantwoord

Beste Gerritsen,

Wat vervelend dat je bent opgelicht! Helaas is deze zaak uit onze handen. Dit is een zaak voor de politie. Je kunt wel aangifte doen van oplichting. Op deze pagina vind je er meer over: https:www.ing.nlde-ingveilig-bankierenfraude-meldenoplichting-bij-aankoop-via-internetindex.html.

Mocht je nog vragen hebben, dan kun je altijd contact met onze klantenservice opnemen.

Tjitske
ING Webcare

Heeft op 10 september 2018 om 21:50 geantwoord

Dat is een standaard antwoord! Politie neemt de zaak echt niet verder in behandeling en mijn zoon kan fluiten naar zijn geld. Jammer dat de ING niet instaat is om met je mee te denken.

Bericht van ING

3 maanden geleden - Hoi Gerritsen75, Ik begrijp dat je hiervan baalt. Je geeft aan dat we niet in staat zijn mee te denken en dat je het een standaard antwoord vindt. We willen met alle liefde meedenken, echter is het zo dat bepaald is dat indien het geld zelf overgemaakt is, dit niet terug te boeken valt, niet door je zoon, maar ook niet door ons. Als iemand bijvoorbeeld geld naar jou overmaakt en het zomaar terug boekt, dan is jouw administratie niet meer op orde, wel? :-) Bij oplichting is bepaald dat dit uit onze handen is en dat het een zaak is van de politie. Ondanks alles hoop ik dat het in orde komt voor je zoon. Vriendelijke groet, Roos Webcare ING

Alle klachten die gemeld zijn door gerritsen 75