Klacht: ING berekent 100 EURO kosten voor beslaglegging

op 28 september 2017 over ING in de categorie Banken

Een schuldeiser had beslag gelegd op mijn rekening bij de ING, maar doordat de beslag geen effect had,konden ze dit niet doen en heeft de ING een bedrag van 100 euro (!!!!) administratiekosten in rekening gebracht.

Wat een absurd/belachelijk hoog bedrag is dit en waarom moet ik hier überhaupt voor moet opdraaien?

Ik accepteer geen enkele afschrijving.

als ING 100 euro toch afschrijft van mijn rekening, ben ik gelijk weg als klant!!! En ik zorg ook gelijk dat heel mijn familie geen klant meer blijft.

Dit is gewoonweg schandalige manier om mensen met toch al financiële problemen nog verder in de shit te helpen en op kosten te jagen die ze helemaal niet kunnen gebruiken! Dit is mijn leefgeld (bijzondere bijstanduitkering) en en waar ik mijn rekeningen maar net mee betaal. Met dit soort acties worden mijn problemen en kosten alleen maar groter (vicieuze cirkel)!

Tot uw antwoord zorg ik dat de rekening leeg blijft, zodat ING helemaal niks kan afhalen/afschrijven.

Tot ik een schriftelijke bevestiging heb van uw bank dat de €100 vervalt zal de rekening leeg blijven. Voor mijn part kan die voor altijd leegblijven.

Ik betaal in ieder geval geen kosten voor administratieve zaken die derden veroorzaken, nu niet en later ook niet. Het beslag is daarbij trouwens geheel onterecht. Daarnaast zal ik de ombudsman informeren over deze dubieuze gang van zaken en dubieuze hoge kosten die de ING rekent en zal zorgen dat dit algemeen bekend raakt.

Indien ING niet meer reageert of negatief reageert (toch blijft afschrijven van absurde kosten) ben ik vanzelfsprekend ook weg als klant.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 28 september 2017 om 13:33 geantwoord

Beste heer, mevrouw,

Dit klinkt als een vervelende situatie. Wij leggen beslag in opdracht van een Deurwaarder. Voor het opleggen van een Beslag rekenen wij € 100,00 administratieve verwerking. Deze kosten worden altijd in rekening gebracht.

Mocht de Deurwaarder onterecht opdracht boor beslag hebben gegeven, raad ik je aan contact te zoeken met de Deurwaarder.

Groet,

Tjitske
ING Webcare

Heeft op 29 september 2017 om 10:13 geantwoord

Dit is geen oplossing. Er is reeds meerdere malen contact geweest met de deurwaarder, maar die gelooft om een of andere reden maar niet dat er niks te halen valt en blijft maar proberen. ING's standaard reactie hierin zegt ook genoeg en is natuurlijk leuk om de statistieken voor het afhandelen van klachten te halen, maar in feite wordt helemaal niks afgehandeld/opgelost en misbruikt ING haar macht om automatisch bij zijn klanten te kunnen incasseren. En dit zonder juridische basis. Als een deurwaarder beslag legt moet hoe dan ook de klant eerst VOORAF geïnformeerd worden, ook inzake de kosten. Niet de klant ACHTERAF te informeren en dan ook nog €100 van de klant 'stelen'. ING dient loyaal te zijn naar haar klanten en is dat niet. Dat is gewoonweg schandalig! En het ergste van alles is dat ING gewoon meewerkt om deze VERVELENDE SITUATIE te creëren.
Nogmaals meldt ik hier nadrukkelijk dat ik de kosten a €100 niet accepteer. Met de kosten ben ik niet akkoord, ook ben ik daar nooit akkoord mee gegaan of zelfs maar over geïnformeerd toen ik bij jullie een rekening opende. Ook sturen jullie geen factuur voor deze 'kosten' die ING zogenaamd maakt. Jullie doen maar wat en berekenen de kosten klaarblijkelijk klakkeloos en met opzet door aan de verkeerde partij. De partij die de kosten veroorzaakt betaald deze ook, zo werkt het in deze wereld. ING's reactie zegt ook maar weer eens hoe banken proberen te verdienen aan hun klanten, elke mogelijke manier grijpt een bank aan om te verdienen, de vele klachten spreken voor zich. Hoeveel 'vervelende' situaties zijn er precies per jaar? Stel dat dat - ik zeg maar wat - 5000 klanten zijn dan wordt hier €500.000 mee verdient door ING!!! Voor een standaard procedure!!
ING spekt de eigen kas over de rug van de klanten, dit zal ING aardig wat opleveren per jaar, het exacte bedrag blijft natuurlijk onbekend.... Daarbij is €100 om te kijken of een bankrekening leeg is absurd veel geld. Als een interne procedure bij de ING verder zoveel tijd (en geld, meer dan €500K?) kost, dient deze procedure geautomatiseerd te worden en dienen niet de klanten voor deze 'kosten' op te hoeven draaien. Als een excuus en een oplossing uitblijven, dan neem ik juridische stappen. Daarbij stap ik direct over van bank en ik zorg dat mijn hele familie en netwerk wordt ingelicht over deze gang van zaken en ING achter zich laat, waardoor de €100 in het niet zal vallen bij de door ING geleden schade (verlies aan klanten).

Alle klachten die gemeld zijn door INGWANKERS