Klacht: waterafvoerpomp na 2 jaar en 2 maanden kapot

op 09 september 2019 over Indesit in de categorie Electronica - Wasmachines

KLACHT voor INDESIT! Condensdroger gekocht in januari 2017, water afvoerpomp kapot in maart 2019. Droogt nog goed, maar moest na elke 3 droog beurten het water er uit halen, droogmaken en daarna deed de droger het weer.In juli 2019 een nieuwe waterafvoerpomp gekocht, geïnstalleerd en de droger deed het weer goed.
Tot eind augustus geen problemen en toen deed de waterafvoerpomp het weer niet. Uit coulance een nieuwe waterafvoerpomp ontvangen van partsnl.nl. Deze waterafvoerpomp heeft het nooit gedaan! Het rotortje draait wel, maar het water word niet afgepompt.
Indesit coulance omdat de condensdroger in het 3e jaar kapot gaat, is in mijn ogen niet echt een coulance. Monteur voor € 180,- , extra garantie voor € 300,- of een nieuwe voor € 300,-. Nieuwe waterafvoerpomp voor inkoopsprijs bij Indesit a € 130,-. Zelfgekocht a € 60,-.
Ik weet dat we in een wegwerp maatschappij leven, maar een droger die slechts 2 jaar en 2 maanden mee gaat kan echt niet!
type droge wat ik heb verkoopt indesit al niet meer. Volgens Indesit medewerker omdat er regelmatig nieuwe apparaten komen. Volgens mij omdat er veel te veel klachten op waren.
Kortom; Indesit oplossing is eigenlijk geen oplossing en ik vertik het om een monteur voor € 180 te laten komen die ik moet betalen. Mocht het inderdaad aan het apparaat zelf liggen dan hoef ik niet het volle bedrag te betalen. Volgens Indesit is er geen 5 jaar fabrieksgarantie op het apparaat

gratis monteur die controleert of het apparaat deugdelijk is. Repareren en waterafvoerpomp vervangen. Waterafvoerpomp heb ik natuurlijk al betaald via partsnl.nl.

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Indesit

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Indesit nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Arthur Kester