Klacht: Incasso procedure

op 04 oktober 2017 over Bonprix in de categorie Kledingwinkels

Ik heb een aanmaning van €76 euro gehad voor een nog niet betaalde bestelling. Ik heb hierover bonprix gebeldt en uitgelegd dat ik het nu even financieel moeilijk heb. Bedrag moest gewokn betaald worden. Kreeg gisteren edn aanmaning van 96 euro en als ik die niet binnen 14dagen betaal incasso met 40 euro bovenop bestaande bedrag. Net weer Bonprix gebeldt en situatie uitgelegd. Niks aan te doen incassoprocedure kan niet worden tegen houden dan moest ik maar iets met hen afspreken. Maar dan komt er 40 euro bij en kan ik het helemaal niet meer betalen. Tja dat is dan zo. Met andere woorden jammer dan.

Ik vind het heek vervelend om nu in deze situatie te zitten dat ik financieel erg krap zit. Heb Bonprix meerdere malen gesproken maar er wordt geen passende oplossing geboden. Alleen aanmaningen en incasso.
Ik zou geholpen zijn met een passende betaal regeling voor het nu openstaande bedrag. Bedrag graag in overleg

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Bonprix over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Bonprix in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Bonprix een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bonprix

Heeft op 04 oktober 2017 om 15:42 geantwoord

Best Carola H,

Helaas is het bij bonprix niet mogelijk in termijnen te betalen.
Bij het plaatsen van een bestelling met betaling na ontvangst gaat u akkoord met de voorwaarde de behouden artikelen te betalen binnen de tien dagen na ontvangst. Uw laatste bestelling werd op 29 juni geleverd.

Aangezien deze nog steeds niet (volledig) betaald is, werden er inderdaad kosten in rekening gebracht. Er werd echter steeds enkele weken voor elke verhoging van de kosten een herinneringsbrief verstuurd.

Zoals hierboven en in de eerdere mails vermeld, kan ik u helaas geen betalingsregeling aanbieden.

Het team van bonprix

Heeft op 04 oktober 2017 om 16:55 geantwoord

Ik vind dit geen klantvriendelijke oplossing. Heb meerdere malen gebeldt en situatie uitgelegd. Maar ipv met een passende regeling te komen, sturen jullie alleen maar aanmaningen om zo het bedrag alleen maar te verhogen.

Alle klachten die gemeld zijn door Carola H