Klacht: In aansluiting op vorige twee klachten

imi op 19 oktober 2022 over Huurcommissie in de categorie Verhuur

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Tip voor diegenen, die die illusie hebben, dat de Huurcommissie uw zaken goed behartigt.
Lees het rapport van Argos, gedateerd 23 oktober 2021 met de veelzijdige kop Nieuwe werkwijze Huurcommissie onrechtmatig.
Commissieleden waarschuwen in een intern advies dat in handen is van platform Investico, dat deze nieuwe werkwijze (het doen van voorzittersuitspraken) dus onrechtmatig en onhoudbaar is. Nog afgezien van het feit, dat deze laatste behandeling ook nog eens indruist tegen de eigen regels op de site. GEEN HANDGESCHREVEN VERZOEKSCHRIFTEN PER 1 JUNI 2022!!
Huurrechtadvocaat en oud-commissielid Pepijn Eymaal wijst erop dat papieren rapportages niet altijd genoeg zijn om een goed oordeel te vellen. Anoniem zittingslid: Negen van de 10 keer deugt een onderzoeksrapport niet.
Uitspraak oud-zittingslid Wim Dings vreest dat de Huurcommissie haar
efficiëntieslag blijft voortzetten, ook wanneer de achterstanden straks ingelopen zijn. Volgens een anoniem commissielid is zitting een besmet woord geworden bij de Huurcommissie, want dat kost tijd!!!! Gezien de gebeurtenissen ook en met name voor wat betreft mijn laatste twee klachten heeft de heer Dings hier dus een vooruitziende blik gehad. Logisch met een voorzitter, die dermate arrogant is, dat hij in hetzelfde stuk stelt en ontkent, dat de kwaliteit onder de huidige werkwijze lijdt of dat er een gebrek is aan hoor en wederhoor. Hij weerspreekt ook dat de recente achterstanden het gevolg zijn van dalende budgetten. Van Dijk noemt het gedaalde budget een fluctuatie!!! Dit instituut is al sinds jaar en dag onderwerp van kritiek, zelfs onder de vorige, nog integere Nationale Ombudsman, Brenninkmeijer. De huidige, v. Zutphen, is dikke maatjes met deze verachtelijke commissie. Doet ze zelfs ideetjes aan de hand om mij het bos in te sturen, net als hij pleegt te doen met mijn klachten in deze. Omgaan met lastige klagers heet dat bij hem.
Ook lijkt het erop, dat zittingsvoorzitters/leden nu geheel buiten spel worden gezet, want die doen dus niet de voorzittersuitspraak, maar Coffeng/v.Dijk als hoofd van Dienst en voorzitter HC v. Dijk (2 dagen per week).Niet dat het uitmaakt, want de meesten zijn sowieso niet te vertrouwen. Coffeng is zelfs voorzitter van de Klachtencommissie. Toen ik dat bemerkte bij een uitnodiging onlangs, heb ik bedankt voor de eer. De slager die zijn eigen vlees keurt.
En nu als klap op de vuurpijl: Ik stuur de heer v. Dijk deze uitspraak met mijn commentaar door. Krijg mail terug, die luidt als volgt. Geachte mevrouw. Het is niet voor het eerst, dat u laat weten zeer ontevreden te zijn over de Huurcommissie. Dat is jammer, maar woorden als frauduleus en corrupt kan ik echter niet accepteren. Ik verzoek u zich op een nette manier met ons te verstaan en daarbij de goede omgangsvormen in acht te nemen. Misschien ten overvloede omdat u daar al vaker op bent gewezen: correspondentie met de Huurcommissie stuurt u niet naar mijn e-mail maar naar de bij u bekende e-mailadressen via onze website.!!!!!!!!!!! En dit antwoord komt van een Dr.!!!!!. Uw commissie is inderdaad frauduleus en corrupt en daarnaast ook nog eens niet zo pienter. Van goede omgangsvormen hebben ze al helemaal geen kaas gegeten. Ze bedonderen de kluit. U zie bovenstaande en mijn intussen, ik denk zo’n 40 klachten , die stuk voor stuk bewijsbaar zijn. U accepteert de uitspraken niet? Daar lig ik allerminst van wakker. ik accepteer niet, dat ik al sinds 2019 door uw onafhankelijke en onpartijdige Huurcommissie wordt benadeeld, zowel emotioneel als financieel. Een gotspe, dat u het durft te hebben over goede omgangsvormen. Hoop, dat het verantwoordelijke ministerie van BZK nu eindelijk eens ingrijpt in deze chaos. Ollongren heeft dat verzuimd. Hoop, dat de nieuwe minister meer ballen heeft en gezichtsverlies door uw disfunctionerend circus wil vermijden. Waardenburg BZK is op de hoogte.

Gewenste Oplossing:

Ingrijpen van BZK. Deze benadeling van burgers moet een keer ophouden.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Huurcommissie

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Huurcommissie nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door imi