Klacht: Illegale nummerportering

op 29 april 2016 over XCLNT in de categorie Vaste Telefonie

Zelfde klachten als de overigens. Maar daar komt nog de buitengewoon onfatsoenlijke handelwijze van de directie bij. Geen enkel antwoord op goed onderbouwde emails met verzoek tot oplossing van technische problemen. Na installatie van de zgn ‘adapter’ functioneerde WiFi vrijwel niet meer. Ook de tv ging storingen vertonen.
Alleen na telefonisch contact kreeg ik een ingewikkeldeigen beschrijving hoe na allerlei ingrepen deze mankementen eventueel verholpen konden worden.
Mij ontbreekt de tijd om dat soort dingen uit te gaan zoeken. En de irritatie liep na meer dan een week internet problemen zo hoog op dat ik het kastje van xclnt maar heb verwijderd.
Wat bleek? Ons nummer was veranderd door xclnt en bij Ziggo een nieuw nummer geïnstalleerd. Dat is dus nummerportering zonder contractuele toestemming. Er zou niets (!)veranderen was ons telefonisch toegezegd. Alleen een adapter geplaatst.
Wij zijn nu al weken in de weer om ons (zzp) telefoonnummer terug te krijgen dat op alle zakelijke post, visitekaartje’s, en bij zakelijke contacten in gebruik was.
Hoewel het beloofde voordeel t.o.v. Ziggo volstrekt niet is gerealiseerd maar integendeel ons op kosten joeg, heb ik xclnt facturen toch betaald.
Nu er nog steeds geen schot zit in het herstel van de oude situatie is de neiging onze rechtsbijstandverzekering maar eens aan te spreken heel erg groot.

Onmiddellijk herstel oude telefoonnummer bij Ziggo. Restitutie van door Xclnt geïnde betalingen.
Onmiddellijke staking van aggressieven en misleidende verkooptechnieken.
Excuus voor het ongemak en illegale nummerportering.

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar XCLNT over deze klacht.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door XCLNT in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat XCLNT een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

XCLNT

Heeft op 29 april 2016 om 14:24 geantwoord