Klacht: Retourvracht elektrische apparaten.

[email protected] op 30 mei 2024 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Besteld d.d. 06-05-2024 onder ordernummer 143309184 een 5 tal producten.

Eerste levering d.d. 13-05-2024 4 producten keurig volgens afspraak. Weigering vervoerder om 2 oude elektrische apparaten mee terug te nemen. Wellicht terecht, het was zeiden ze, hun niet bekend.
Zelfde dag met IKEA telefonisch contact opgenomen, het zou geregeld worden, zodat bij de volgende levering alle 3 oude elektrische mee terug genomen zouden worden.

Tweede levering d.d. 20-05-2024 1 product ook weer keurig volgens afspraak. Wederom weigering vervoerder om de 3 oude elektrische apparaten mee terug te nemen, ondanks het feit dat ze al klaar stonden. Argument: dat deden ze nooit.
Wederom zelfde dag met IKEA telefonisch contact opgenomen. Ook daar verbazing dat er geen retourvracht werd geaccepteerd.
Oplossing: IKEA gaat vervoerder benaderen en die met ons contact op laten nemen om een afspraak te maken om de 3 elektrische apparaten op te halen.

30-05-2024 Nog steeds geen actie/ reactie van vervoerder.
Bij mijn weten is de leverancier verplicht om in het kader van de verwijderingsbijdrage oude apparaten mee terug te nemen.

Gewenste Oplossing:

Een afspraak via IKEA om uiterlijk 10 juni 2024 apparaten op te komen halen.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 maanden geleden - Er is een nieuwe brief gegenereerd voor de klacht over IKEA
Download hier uw brief

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over IKEA

Reactie van de melder van de klacht [email protected]

11 maanden geleden - Waarom neemt Ikea klacht niet in behandeling??..

Reactie van de melder van de klacht [email protected]

11 maanden geleden - Onderwerp: Klacht over niet-opgehaalde elektrische apparaten - ordernummer 143309184

 Aan de Klantenservice afdeling van IKEA, Mijn naam is Kees van der Wegen en ik heb op 06-05-2024 een bestelling bij u geplaatst onder het ordernummer 143309184. Deze bestelling omvatte vijf producten. De eerste levering werd op 13-05-2024 keurig volgens afspraak geleverd, met uitzondering van het feit dat de vervoerder weigerde om twee oude elektrische apparaten mee terug te nemen. Wellicht terecht omdat zij zeiden hiervan niet op de hoogte te zijn gehouden. Toen ik dit probleem op dezelfde dag telefonisch aan uw klantenservice voorlegde, werd mij verzekerd dat het in orde zou komen. Echter, tijdens de tweede levering op 20-05-2024 werd hetzelfde verzoek wederom genegeerd, hoewel de drie oude elektrische apparaten klaar stonden om opgehaald te worden. Argument vervoerder dat deden ze nooit. Gelijk op de dag van levering heb ik opnieuw telefonisch contact opgenomen met uw klantenservice. Ook hier verbazing dat de apparaten niet werden meegenomen . Een oplossing leek daarna in zicht: IKEA zou de vervoerder benaderen welke vervolgens contact met mij op zou nemen om een afspraak te maken voor het ophalen van de elektrische apparaten. Echter, tot op heden, 31-05-2024, heb ik geen contact of reactie van de vervoerder ontvangen. Volgens de wet Milieubeheer (artikel 10.21) ben u, als leverancier, verplicht om oude elektrische apparaten in te nemen bij de levering van gelijksoortige nieuwe apparaten. Dit is in het kader van de zogenaamde 'verwijderingsbijdrage'. Graag zou ik u willen vragen om dit probleem alsnog voor 10-06-2024 te verhelpen door de drie oude elektrische apparaten te laten ophalen. Als deze situatie niet tijdig wordt opgelost, ben ik geneigd om mijn rechtsbijstand verzekering in te schakelen. Ik zie uw reactie graag tegemoet. Met vriendelijke groet, C.J. van der Wegen Groenendaal 22, 4661GV Halsteren. 06 22689304 [email protected]

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over IKEA nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door [email protected]