Klacht: Ondeugdelijk product

FvdN1984 op 28 juni 2024 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Op 8 april plaatsten wij een bestelling. Op vrijdag 12 april werd deze geleverd. Op 26 april nam ik contact op met jullie klantenservice via chat, omdat na het in elkaar zetten van de grijze Malm ladenkast bleek dat de lades twee verschillende kleuren hadden… Na een lang gesprek bleek de enige mogelijkheid te zijn om de kast om te ruilen in zijn geheel. Daar waren we al niet blij mee, aangezien dit betekende dat we de kast weer volledig uit elkaar moesten halen. Dat we geen dozen meer hadden was gelukkig geen probleem. We spraken af dat de kast op 6 mei zou worden omgeruild bij ons thuis tussen 8 en 13 uur. Op 6 mei hadden we nog niets gehoord over de omruiling, dus in de ochtend nam ik weer contact op met de klantenservice via de chat: komt de kast wel? Er werd mij verzekerd dat het echt ingepland stond, dus dat de kast zou komen. Om 15 uur was er nog steeds geen kast… even voor vieren besloot ik weer contact op te nemen, deze keer telefonisch. Ik sprak met Samuel, die mij ontzettend vriendelijk te woord stond, maar geen oplossing had. We moesten echt tot het einde van de dag afwachten en dan de volgende dag weer bellen als ze niet geweest waren om een nieuwe afspraak te maken. Dit was het moment dat ik heb aangegeven er echt helemaal klaar mee te zijn, ik wil een klacht indienen. Dat heeft even geduurd aangezien ik herstellende ben van een longonsteking, maar bij deze.

Het is inmiddels 20 mei en wij hebben nog altijd geen nieuwe kast. De oude staat al weken beneden, uit elkaar, wat betekent dat wij momenteel geen commode of opbergruimte voor onze jongste hebben. Mijn klacht bestaat uit het volgende: jullie leveren een inferieur product, iets waar wij niets aan kunnen doen. Wij zijn echter de dupe: dubbel werk (kast in elkaar zetten, uit elkaar halen), wachten voor niets op een nieuwe, etc. Ik heb daarom een aantal vragen:
-Waarom was het niet mogelijk om alleen de ladefronten om te ruilen?
-Waarom moest de kast weer helemaal uit elkaar gehaald worden?
-Wanneer krijgen wij nu alsnog een nieuwe kast?
-Hoe gaan jullie ons compenseren voor het feit dat wij een volledige dag gewacht hebben voor niets?
-Wat is jullie voorgestelde oplossing?
-Als dit een nieuwe datum is: wie garandeert ons dan dat de kast deze keer WEL komt? En dat de oude wordt meegenomen?

Ik vind het ronduit schandalig dat een groot bedrijf zoals jullie op deze manier met klanten omgaat. Ik heb inmiddels dus al 3x contact gehad met jullie via chat en telefoon, in totaal bijna 3 uur tijd daarmee kwijt. En ik heb een hele dag, terwijl ik heel ziek was, voor niets op jullie gewacht thuis.

————
Dit stuurde ik op 20 mei naar IKEA. Tot op heden (28 juni) is hierop nog GEEN ENKELE reactie geweest. Chat is gesloten en telefonisch is de wachttijd meer dan 45 minuten en kom ik er niet doorheen.

Gewenste Oplossing:

Volledige vergoeding van het aankoopbedrag, plus compensatie voor alle tijd die deze klacht door een slecht product ons heeft gekost.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - Er is een nieuwe brief gegenereerd voor de klacht over IKEA
Download hier uw brief

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over IKEA

Reactie van de melder van de klacht FvdN1984

7 maanden geleden - Mijn klacht wordt niet behandeld. Niet per mail, niet via chat, niet telefonisch en ook hier niet. Schandalig!!

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over IKEA nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht FvdN1984

5 maanden geleden - IKEA leverde een inferieur product. Een ladekast met verschillende kleuren laden. Inmiddels zijn we al bijna 2 hele dagen kwijt met proberen ons geld terug te krijgen, maar IKEA reageert simpelweg niet. Klantenservice is onbereikbaar (telefonisch 45 minuten wachttijd en chat is gesloten, op mails wordt niet gereageerd). ZEER SLECHT.

Alle klachten die gemeld zijn door FvdN1984