Klacht: Kosten en afhandeling bezorging.

Jose van Dijk op 09 mei 2021 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

IKEA klantenservice

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
⏳ Wacht op reactie
Bedrijf IKEA
Categorie Woonwarenhuizen
Status Open
Datum 9 mei 2021

Een klant van IKEA uit haar onvrede over de hoge bezorgkosten van een matras, die aanvankelijk €4,99 zouden zijn maar uiteindelijk €49 bedragen. Daarnaast ervaart ze de service als tekortschietend, omdat ze het zware matras zelf naar de eerste verdieping moest dragen, ondanks de belofte van bezorging tot de vierde verdieping.

Mijn Klacht:

Jammer dat jullie aanvankelijk melden dat je zo’n compact matras bezorgen voor €4.99 en er vervolgens €49 voor berekenen. Eigenlijk best uitzonderlijk dat je zoiets duurs koopt bij een bedrijf en er dan nog eens 49€ extra rekenen voor het bezorgen. Echt veel voor een alleenstaande vrouw en vervolgens schrijven jullie bij anderhalve meter afstand brengen we t tot de 4e verdieping. Nou ik moest het zelf in mijn upke 25 kg naar boven slepen, 1e verdieping. Ik had geen keus maar vind t allesbehalve service.

Gewenste Oplossing:

Als jullie me €4,99 gerekend hadden dan was ik tevreden geweest.

💡

Tip van onze consumentenexpert

Als consument in Nederland heeft u sterke rechten. Bij klachten kunt u de interne klachtenprocedure doorlopen, naar de Geschillencommissie of het Kifid stappen, of advies vragen bij ConsuWijzer.

Bron: ConsuWijzer / ACM