Mijn Klacht:
Ik wilde een keukenschort bij Ikea kopen. Ik koop dat schort als cadeau voor bruidsparen, geborduurd met de hand. Het schort was niet meer op voorraad bij Ikea Haarlem.
Ik heb met de klantenservice gechat. Het schort zou weer op voorraad zijn op 24-02. Dat was een kleine 3 weken vóór de volgende bruiloft. Ik besloot dus niet naar Amsterdam te gaan, maar om te wachten op voorraad in Haarlem.
Op 24-02 was het schort niet op voorraad. Toen begon de ellende. Ik kreeg steeds dezelfde reactie (ga maar naar een andere vestiging) of een andere voorraaddatum. Ik kreeg geen afdeling ‘klachten’.
Op 03-03 besloot een medewerker dat het gebrek aan service genoeg was geweest. Ik zou het schort zonder enige kosten thuis gestuurd krijgen.
Op 05-03 kreeg ik een bericht dat ik het schort tegen betaling kon ophalen in Duiven, 150 km weg!!! Toen ik daarover belde, werd ik gerustgesteld. Ik was niet gerust. Zeker niet toen ik een berict zag dat de ‘bestelling’ werd genanuleerd. Ik belde de volgende dag weer. Weer een geruststelling. En ik zou worden gebeld door Duiven. Dat gebeurde niet.
Vandaag heb ik weer gebeld. De blofte om mij het schort toe te sturen, kan niet worden waargemaakt. Dat ik met een probleem zit, daar kan Ikea niets meer aan doen.
Wat dit alles nog erger maakt is dat Ikea geen afdeling klachten heeft. Dus als Ikea een probleem veroorzaakt heeft, kan de klant geen klacht indienen.
Gewenste Oplossing:
Per direct zorgen dat er het schort nu wel wordt opgestuurd. Als er geen schorten meer zijn: het beste alternatief geven. Ik heb nog een krappe week, dus tempo!
