Klacht: Ikea veroorzaakt probleem en lost het niet op

Catharina2025 op 07 maart 2025 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik wilde een keukenschort bij Ikea kopen. Ik koop dat schort als cadeau voor bruidsparen, geborduurd met de hand. Het schort was niet meer op voorraad bij Ikea Haarlem.
Ik heb met de klantenservice gechat. Het schort zou weer op voorraad zijn op 24-02. Dat was een kleine 3 weken vóór de volgende bruiloft. Ik besloot dus niet naar Amsterdam te gaan, maar om te wachten op voorraad in Haarlem.
Op 24-02 was het schort niet op voorraad. Toen begon de ellende. Ik kreeg steeds dezelfde reactie (ga maar naar een andere vestiging) of een andere voorraaddatum. Ik kreeg geen afdeling ‘klachten’.
Op 03-03 besloot een medewerker dat het gebrek aan service genoeg was geweest. Ik zou het schort zonder enige kosten thuis gestuurd krijgen.
Op 05-03 kreeg ik een bericht dat ik het schort tegen betaling kon ophalen in Duiven, 150 km weg!!! Toen ik daarover belde, werd ik gerustgesteld. Ik was niet gerust. Zeker niet toen ik een berict zag dat de ‘bestelling’ werd genanuleerd. Ik belde de volgende dag weer. Weer een geruststelling. En ik zou worden gebeld door Duiven. Dat gebeurde niet.
Vandaag heb ik weer gebeld. De blofte om mij het schort toe te sturen, kan niet worden waargemaakt. Dat ik met een probleem zit, daar kan Ikea niets meer aan doen.
Wat dit alles nog erger maakt is dat Ikea geen afdeling klachten heeft. Dus als Ikea een probleem veroorzaakt heeft, kan de klant geen klacht indienen.

Gewenste Oplossing:

Per direct zorgen dat er het schort nu wel wordt opgestuurd. Als er geen schorten meer zijn: het beste alternatief geven. Ik heb nog een krappe week, dus tempo!

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 week geleden - Er is een nieuwe brief gegenereerd voor de klacht over IKEA
Download hier uw brief

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 week geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over IKEA

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over IKEA nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht Catharina2025

2 dagen geleden - Mijn klacht is niet afgehandeld, zelfs niet in behandeling genomen. Wat moet ik meer zeggen? Ikea presenteert zich als een 'family'... totdat er een probleem is. Medewerkers van de klantenservice hebben een standaard-tekst, een belofte wordt niet nagekomen ('jammer') en een klachtenafdeling bestaat niet.

Alle klachten die gemeld zijn door Catharina2025