Mijn Klacht:
Voor het aanvragen van een familypas moet je toegang hebben tot een computer. Dat kost geld. Veel lage sociaal economische klasse Nederlanders hebben dat geld niet. Je kan naar een bieb gaan maar dan moet je betalen voor gebruik. Een computer bedienen vraagt een mate van geletterdheid waarover minsten 2,5 miljoen Nederlanders niet beschikken.
Om de pas te kunnen gebruiken moet je een mobiele telefoon hebben. Niet zo maar een maar eentje met een camera er op. Ook dat is voor veel armen in ons land niet bereikbaar (900.000 mensen).
Toch gek voor een goedkope winkel die veel laagopgeleid personeel in dienst heeft dat zelf nauwelijks de computers bij de servicebalie en klantenservice weet te bedienen. Ook hebben ze zichtbaar moeite om items te vinden in hun zakcomputers. Ook spreken ze slecht Nederlands.
Misschien is dat de reden dat ze beweerden niet te kunnen helpen met het ter plekke aanmaken van een familypas bij de klantenservice in Utrecht? Of het is gewoon de service die IKEA voorstaat natuurlijk!
Gewenste Oplossing:
Mogelijkheid bieden pas te laten maken bij klantenservice balie in filialen.
Mogelijkheid bieden de pasinformatie uit te printen op papier ter plekke zodat aanschaf van een telefoon niet nodig is. Anders toezending regelen.