Klacht: IKEA reageert niet op schriftelijk ingediende klacht en lijkt niet te willen meewerken aan een oplossing van een probleem!

op 07 september 2018 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

Bestelling matras op 25 augustus 2018:
Ik heb een klacht over de bestelling van een IKEA product en hoe IKEA de klacht (niet) afgehandeld. Op 25 augustus 2018 heb ik geïnformeerd naar de beschikbaarheid van een Hyllestad 160×200 matras bij de IKEA locatie Utrecht. Doel was om op de locatie Utrecht dit matras te kopen en gelijk mee te nemen. Dit matras bleek in Utrecht echter niet meer op voorraad te zijn. Ik werd verwezen naar de IKEA Delft. Daar zouden nog 17 Hyllestad 160×200 matrassen op voorraad zijn. Omdat ik dit matras voor 8 september in huis wil hebben (verjaardagscadeau voor mijn zoon) heb ik op advies van IKEA ervoor gekozen het matras via internet bij de locatie Delft te bestellen. Mij werd verzekerd dat ik het matras dan tijdig in mijn bezit zou hebben. Ik zag tijdens de online bestelling dat er inderdaad nog 16 Hyllestad 160×200 matrassen in Delft op voorraad waren. De extra kosten (€ 44,95) ivm bezorging heb ik toen voor lief genomen om zo zekerheid van tijdige levering veilig te stellen.

Na bestelling via internet kreeg ik middels een mail de bevestiging dat het matras op 7 september tussen 08:00 en 16:00 uur bezorgd zou worden.

Vertraging in de levering: Op 31 augustus werd ik zeer onaangenaam verrast door een mail van IKEA dat de door mij bestelde Hyllestad 160×200 matras pas op 15 september geleverd zal worden, omdat het matras niet meer op voorraad zou zijn? Op het moment van online bestellen waren er nog 16 matrassen op voorraad op de locatie Delft! Door de vertraagde levering door IKEA zou het verjaardagscadeau voor mijn zoon helaas toch niet op tijd geleverd kunnen worden.

Geen telefonisch contact met IKEA customer support: Ik heb getracht op 31 augustus over deze kwestie met de IKEA klantenservice te bellen. Echter na ruim 35 minuten in de wacht te hebben gestaan, werd de verbinding verbroken. Ik heb uiteindelijk niemand kunnen spreken.

Op 31 augustus schriftelijk een klacht ingediend: Op 31 augustus heb ik schriftelijk een klacht ingediend. Daar is geen reactie op gekomen.

Annuleren bestelling: Op 02 september kreeg een mail dat op mijn verzoek de order geannuleerd zou zijn. Ik heb nooit de opdracht gegeven de bestelling te annuleren.

Geen telefonisch contact met IKEA customer support: Ik heb getracht op 2 september wederom over deze kwestie met de IKEA klantenservice te bellen. Echter na ruim 30 minuten in de wacht te hebben gestaan, heb ik de verbinding maar verbroken. Ik heb uiteindelijk niemand kunnen spreken.

Op 02 september schriftelijk een klacht ingediend: Op 02 september heb ik wederom een schriftelijk een klacht ingediend over de gang van zaken bij IKEA. Daar is geen reactie op gekomen.

Op 03 september een herhaling van de schriftelijk een klacht ingediend: Op 03 september heb ik wederom een schriftelijk een klacht ingediend over de gang van zaken bij IKEA. Dit om zeker te zijn dat IKEA mijn klacht zou ontvangen. Daar is geen reactie op gekomen.

Op 06 september weer schriftelijk een klacht ingediend: Omdat er sinds het indienen van de eerste klacht op 31 augustus nog geen enkele inhoudelijke reactie vanuit IKEA was gekomen en er nog geen oplossing voor het probleem was, heb ik op 06 september wederom een schriftelijk een klacht ingediend over de gang van zaken bij IKEA. Ook daar is tot op heden nog geen reactie op gekomen.

IKEA lijkt niet in staat of de wil te hebben om op een fatsoenlijke wijze de klachten telefonisch of schriftelijk te kunnen ontvangen en af te handelen.

Ik heb meerdere malen getracht te zoeken naar een oplossing. Ik zie dat het door mij bestelde matras vanaf zaterdag 8 september weer leverbaar zou moeten zijn vanuit het filiaal Amersfoort. Mocht het door mij bestelde matras toch niet meer leverbaar zijn, heb ik voorgesteld de Hökkasen 160x200 matras op korte termijn te leveren voor het eerder overeengekomen orderbedrag van de bestelde Hyllestad 160x200. Als dit gerealiseerd kan worden ben ik tevreden.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over IKEA

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over IKEA nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door EdChantal