Klacht: Ik moet er niet van lachen

op 13 juli 2017 over Coolblue in de categorie Internetshops - Elektronica

Twee producten gekocht: combimagnetron en koelvriescombi. Combimagnetron geeft steeds foutmelding, koelkast piept na omdraaiing deur door partner van Coolblue.

1. Combimagnetron; ik mag m inruilen, moet ik m wel even zelf naar een Post.nl punt brengen (ding is 25 kg en niet te tillen). Afgedwongen dat hij opgehaald moest worden (na 3 kwartier discussieren met klantenservice). Maar er gebeurt niets, weer bellen, ophaalopdracht niet goed gegaan. Moet ik dus zelf achter komen en zelf achteraan!

2. Koelkast; ik kom in twee communicatietrajecten terecht, waarbij 1 zegt dat ik m om kan ruilen voor een andere en 2 een afspraak met producent regelt, waar ik overigens niks vanaf weet, waardoor ik zo maar uit \’t niets een sms ontvang of ik contact wil opnemen met Samsung?!? Dat doe ik, ze kunnen een monteur sturen, maar… als de deur niet goed is omgedraaid (deur is omgedraaid door Exchange, partner van Coolblue), moet IK de rekening betalen. Dat weiger ik (deur omdraaien is door partner Coolblue gedaan en afspraak met Samsung is door Coolblue gedaan, zelfs zonder mij als klant in te lichten). Ik bel Coolblue, dat zij die rekening moeten betalen, mocht de omdraaiing niet goed zijn gegaan, geeft CB aan dat ze het risico niet willen lopen?!? Ze hebben ZELF die afspraak met een Samsung monteur ingepland!!! Nu toch koelkast omruilen, weer gedoe met afspraken inplannen etc., spullen bij buren in de koelkast/vriezer, thuisblijven enzovoort.

Twee aankopen, twee keer mis. Op zijn minst excuses (geen 1 keer excuses ontvangen) en niet zoals nu 10x een standaard zin \"Ik begrijp dat dat vervelend is\". Tegoedbon zou ook niet misstaan in dit geval.

Ook zorgvuldiger omgaan met procedure, zodat ik als klant niet in 2 trajecten terecht kom en zelf bovenop al het omruilgedoe nog meer moet gaan uitleggen en regelen. Of zelf opbellen om er achter te komen dat de ophaalopdracht niet aangemaakt is. Ik hoef niet jullie klantenservice te doen, ik bén de klant! Waardeloos!

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Coolblue

Bericht van Coolblue

4 maanden geleden - Hoi Maron, Bedankt voor jouw review en natuurlijk voor de tijd die je hebt genomen om ons te voorzien van feedback. Wat ontzettend naar dat het onduidelijk voor je is. We kunnen heel goed begrijpen dat je hiervan baalt en graag meer informatie over wilt krijgen. Onze oprechte excuses voor het ongemak. We hebben jouw retourprocedure er direct bij gepakt en we zien dat onze collega's er druk mee bezig zijn. We willen je vriendelijk vragen nog even geduld te hebben. Je ontvangt zo snel mogelijk een terugkoppeling van ons met daarin meer duidelijkheid. Mocht je op dit moment verdere vragen hebben, kun je ons een e-mail sturen naar het volgende e-mailadres: geenglimlach@coolblue.nl. Groeten, Coolblue

Reactie van de melder van de klacht MDijkslag1973

4 maanden geleden - Beste Coolblue, Het probleem is niet dat het onduidelijk is voor mij, maar het probleem is dat jullie het fout doen keer op keer! Het zou fijn zijn als CB gewoon verantwoordelijkheid neemt voor zijn fouten in plaats van steeds zogenaamd zo enorm begripvol te zijn. M. Dijkslag

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Coolblue in behandeling genomen

Bericht van Coolblue

4 maanden geleden - Beste Maron, Bedankt voor jouw snelle reactie. We willen zeker onze verantwoordelijkheid nemen in deze situatie, echter kunnen we op dit moment geen uitspraken doen omtrent de situatie, omdat onze collega´s hier nog druk mee bezig zijn. We willen natuurlijk niet dat er enige miscommunicatie ontstaat. We laten je zeker niet in de kou staan, maar we zijn er nog mee bezig. We hopen dat je hier begrip voor kunt hebben. Groeten, Coolblue

Reactie van de melder van de klacht MDijkslag1973

3 maanden geleden - Wéér mis gegaan. Vandaag zou ik een nieuwe koelkast geleverd krijgen met een omgedraaide deur en het is een koelkast zonder omgedraaide deur. COOLBLUE JULLIE DOEN MAAR WAT! Ik ga NOOIT meer iets kopen bij Coolblue. Advies: steek wat minder tijd en geld in jullie zogenaamd jolige marketing en wat meer tijd en geld in de kwaliteit van jullie klantenservice! Heb overigens mijn geld teruggevraagd om nu ergens anders een koelkast te kunnen kopen en dat wordt gelukkig wel geregeld. Maar, slag om de arm, want ik moet het eerst zien en dan geloof ik het pas. Echt waardeloos. Prutsers.

Alle klachten die gemeld zijn door MDijkslag1973