Klacht: iGroupon weigert restitutie, ondanks dat zij in gebreke zijn…

zoutedrop op 03 september 2023 over Groupon in de categorie Coupon Sites

Op 2 aug heb ik een groupon gekocht: Dak en Totaal Onderhoud van Gulik: Dakinspectie kleine reparatie met dakgootreiniging en dakkapelreiniging voor 42,00

Vanaf de eerste dag, tot drie keer toe heb geprobeerd om via verplichte opgegeven methode via de email een afspraak te maken. Hierbij had ik gelijk aangegeven dat ik 2 of 3 kleine lekjes had in de goot, vanuitgaande dat dit onder ‘kleine reparaties’ zou vallen.
Geen enkele reactie terug. Uiteindelijk duurde het me wel heel lang, rechtstreeks gebeld de 23e. De dakdekker had vakantie en las geen email uit.. (ondanks dat hij deze actieve campagne had lopen?).
De 24e opnieuw contact. Nee met gaatjes in de goot kon hij niet komen, eerst moeten er rubberen matten in de goot gelegd worden a 89,- per strekkende meter, dit zou de gaatjes dichten, anders was het voor hem niet veilig om in de goot te staan. Of te wel: factor x10 bij betalen, anders kwam hij niet.

Ik wil zeker niet iemands leven onnodig gevaar laten lopen, maar vond zijn oplossing beetje dubieus.  (je kan ook vanaf de ladder werken zonder dat je in de goot staat?)

We waren er snel uit dat dit m niet ging worden, en ik moest maar mijn geld terugvragen bij groupon.

Groupon houd zich aan de regel na 14 dagen na aankoop geen terugbetaling aanbieden, en wilt dit alleen in de vorm van credit-tegoed terugstorten in mijn account, die zelfs nog beperkt houdbaar zijn (!). Ik ontvang alleen standaard mailtjes terug. Iets anders maar qua toon en inhoud identiek. Ik heb dus een dakdekker die verzuimd te reageren, daardoor wordt de 14 dagen bedenk termijn overschreden en wordt mijn geld gegijzeld bij groupon. Ik wil gewoon mijn geld terug, op mijn bankrekening, en ga NIET akkoord met een tijdelijk tegoed!. Ik wil nooit meer iets kopen via Groupon

Als ik een product bij een webshop koop gaat die 14 dagen ook pas in bij ontvangst goederen, niet 14 dagen na na de aankoopsdatum.  Als een webshop pas na 12 dagen het product verstuurd, is het niet zo dat de ontvanger nog maar 2 dagen heeft om te reclameren?

Groupon / de dakdekker verzuimd hier met kleine 3 weken radiostilte , en maakt hun eigen in gebreke zijn in het voordeel van hunzelf. Hoezo zou dit anders zijn dan een product?

Dit riekt echt naar oplichterij. Zij weigeren mijn geld terug te geven, ondanks dat zij hun verkochte dienst niet gaan / willen uitvoeren.

Terugbetaling op mijn bankrekening, of uitvoer van betaalde diensten. Geen credit tegoeden.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Groupon

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Groupon nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door zoutedrop