Klacht: Iddink maakt misbruik van een slecht uitgedacht systeem

op 07 september 2018 over Iddink in de categorie Boeken

Mijn engelse ex-pat kinderen zijn gedurende het schooljaar van school veranderd om eerst Nederlands te leren. Voordat het schooljaar inging van hun eerste school hadden we HAVO boeken ontvangen en die moesten omgewisseld worden voor VWO boeken. Omdat we van te voren wisten dat die boeken omgeruild zouden worden, hebben we de doos niet opengemaakt en Iddink had een UPS persoon geregeld die het had opgehaald. Nu zeggen ze dat er een HAVO boek mist. Ook waren we niet op tijd vertelt dat de boeken op hun oude school ingeleverd moesten worden. Helaas hadden de kinderen en ik ook geen kans voor want ja… ze waren verplicht om op de nieuwe school aanwezig te zijn. Ik heb hun boeken begin juli meteen teruggestuurd. Maar voor Iddink is dat dus te laat. Die zit nu te factureren voor alle boeken omdat ze te laat zijn. Een percentage van de nieuwe prijs. (Ja komisch denkende dat de boeken die we ontvangen hadden over het algemeen oude boeken waren waar ingeschreven was en de kaften erg beschadigd waren). Iddink staat erop dat het laat inleveren betaald moet worden. Maar… Meer en deel van de boeken waren niet optijd ontvangen en vele kwamen pas weken te laat aan. Mijn kinderen hebben lessen moeten volgen zonder hun boeken. Dus… dat wil ik dan ook even in rekening brengen en ook een vergoeding voor de onnodige stress dat had veroorzaakt. Ook moet ik nu van hun bewijzen dat ik ten eerste dat HAVO boek niet had ontvangen. Hun bewijs is dat het in hun systeem staat. Dat is het antwoord voor alles. Het omruilen van de HAVO voor VWO boeken was telefonisch geregeld… en ja lekker.. wat daar besproken is, is geen bewijs vandaar dat ze niks schriftelijk willen overeenkomen. Nu is het zo..bewijs maar wat er gezegd was.

Alle aanmaning en facturen moeten op nul Euro worden gezet en met hun email pesterij ophouden. Ik word gek van de emails die ik schriftelijk niet kan beantwoorden. (Ik heb iddink dus nu geblokkeerd. Ze moeten mij nu schriftelijk aanspreken. Pen op papier en geen misbruik maken van het feit dat ik hun mijn email adres had gegeven.) Mijn gesprek vandaag met hun klanten service is ook niet zwart op wit. De Iddink medewerkster bevestigde dat inderdaad alle boeken ontvangen zijn (Behalve dat HAVO boek dat nooit opgestuurd was, maar ja het staat in hun systeem.). Is Iddink zo hopeloos dat ze op hun vervelende manier geld moeten aftroggelen van de doorsnee mens? Zielig hoor...

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Iddink

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Iddink nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Grey One