Klacht: ID tonen terwijl dit niet mag: medewerker neemt dit niet serieus

op 02 september 2015 over Albert Heijn in de categorie Supermarkten

Via deze weg wil ik u laten weten dat jullie beleid betreft deID-plicht niet klopt. Bij het ophalen van een pakketje moest ik hier mijn ID laten zien bij jullie. Ik heb de medewerker (nb een teamleider) hier over willen informeren maar deze stond mij niet ten woord omdat er een andere klant ongeduldig werd. Jullie mogen volgens de (grond)wet niet om een ID vragen, ook al is dit nodig mbt het postbedrijf. Ik adviseer jullie daarom ook om jullie beleid hierin aan te gaan passen.
Graag verwijs ik u naar de volgende bronnen:
– https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/paspoort-en-identificatie/inhoud/identificatieplicht
– http://www.denederlandsegrondwet.nl/9353000/1/j9vvihlf299q0sr/vgrnbl6ah4zz
– https://cbpweb.nl/nl/over-privacy/wetten
In geen van deze bronnen zie ik iets over dat de AH, een filiaal van de AH of postbedrijf mijn ID in mag zien.
Bij de laatst genoemde zal ik ook mijn klacht / opmerking achterlaten omdat ik van mening ben dat een winkel / postorderbedrijf niet hoeft te weten wie ik ben.

Ik ben pas tevreden: als jullie de medewerker(s) kunnen uitleggen waarom zij een ID moeten zien; als jullie de postdienst hiervan ook verwittigen; als de medewerkers op de hoogte zijn van de handeling die zij uitvoeren!

5 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Albert Heijn

5 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Albert Heijn nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door waaromisdatnodig