Klacht: Actieradius Hyundai Ioniq Electric

op 11 januari 2019 over Hyundai in de categorie Automerken

Aangeschaft obv o.a. de informatie dat de actieradius 280 km bedraagt, zoals ook vandaag (11-01-2019) weer wordt vermeld in het AD.
Realiteit is dat de auto in de zomer niet verder oplaadt dan tot max 225 km en in de winter tot max 185 km.
In de praktijk kun je deze afstand niet rijden. Je zult immers tijdig moeten opladen, en daarbij ben je (tijdens een werkdag) gebonden aan snelladers. Deze laden op tot circa 80%. In deze tijd van het jaar tot circa165 km.
Indien je, zoals in mijn geval, door Limburg, midden- en oost Brabant rijdt, dan moet je de snelladers met een lampje zoeken.
In de praktijk blijft er bij een 2e traject op 1 dag dus weinig van deze 165 km over.

Hier komt bij dat je geen gekke dingen hoeft te doen om het aantal te rijden km’s (beduidend) sneller te laten teruglopen dan aangegeven.
165 km kan zomaar 135 km worden. Het omgekeerde, méér km’s rijden dan 165, is een uitdaging.

Vergeet dus de 280 km! Bij een langere reis komt, zeker in deze tijd van het jaar, circa de helft dichter bij de waarheid.

Ook de vandaag opnieuw gepubliceerde (snel)laadtijden worden zeer rooskleurig voorgesteld.

Bij een rectificatie van deze informatie op de daarvoor geëigende platforms.

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Hyundai

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Hyundai nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door PAGM Kleijnen