Klacht: Hypotheek oversluiten

op 22 april 2016 over ING in de categorie Banken

Ik wil mijn huidige hypotheek bij de ING oversluiten naar een andere vorm van Hypotheek,Ben in gesprek gegaan bij een hypotheekadviseur van de ING, en die vertelde mij dat ik eerst een boeterente moest betalen van 27.000 euro voordat ik kon overluiten.
Ik vertelde dat ik dat niet wist, en dat ik het vreemd vond ,omdat ik met mijn hypotheek wilde blijven bij de ING en niet vervroegd wilde aflossen, en hij zei dat het toendertijd aan ons dat was medegedeeld,Wij wisten hier niets van, anders hadden wij zo’n Hypotheek nooit genomen. Maar ik keek in mijn geldlening overeenkomst van de notaris, en nergens zie ik het staan. Wel administratie kosten, en ook als ik vervroegd mijn Hypotheek wilde aflossen, maar niet als ik het tussentijds wil oversluiten.
Ik bel vandaag naar de klantenservice,, kreeg ik een medewerkster die alles aan de collega moest vragen, niet erg want iedereen moet leren, maar ze zei dat ik een afsprak moest maken met een andere Hypotheekadviseur, wan ze had het aan een collega gevraagd en ik zou dan helemaal geen boete hoeven te betalen.
Dus ik zei , wil jij dit naar mijn mail sturen met andere vragen die ik had, en dat kon niet,ik moest per se met een andere adviseur een afspraak maken, maar ik kon geen mail krijgen met informatie die ik wil hebben over mijn hypotheek.
Ik zei dat ik dat vreemd vond, en ze zei Ik kan u niet verder helpen u moet naar een adviseur. Je hoorde duidelijk dat ze van mijn af wilde, dus dat zei ik tegen haar, en ze zei sorry, k moet u nu ophangen.
Dit is dus Mijn bank , waar ik al mijn bankzaken mee regeld , en waar ik 40 jaar klant van bent.
Ik neem hier geen genoegen mee, en wil de informatie die ik nodig heb op mail of via een brief.

Ik wil een duidelijk uitleg over mijn situatie voor wat betreft mijn Hypotheek, dus een Hypotheek adviseur die mij GOED adviseer, en wil de gegevens op papier waar ik om gevraagd hebt.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

Bericht van ING

8 maanden geleden - Beste mevrouw Gonzalez - Pan Naya Seldam, Vervelend dat het zo gelopen is en sorry voor alle verwarring! Ik heb inmiddels telefonisch contact met u opgenomen en u doorgeschakeld met een adviseur van onze afdeling Hypotheken. Ik hoop hiermee dat het allemaal wat duidelijker is geworden. Vriendelijke groet, Hilde ING Webcare

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 23 april 2016 om 10:48 geantwoord

Beste mevrouw Gonzalez - Pan Naya Seldam,

Ik zie dat mijn collega contact met u heeft opgenomen en heeft doorverbonden met een adviseur van de afdeling Hypotheken.

Ik ga er vanuit dat daarmee de klacht is opgelost en uw vragen zijn beantwoord. Mocht u nog aanvullende vragen hebben kunt u uiteraard contact met ons opnemen.

Vriendelijke groet,

Tjitske

Alle klachten die gemeld zijn door Seldam