Klacht: Hulp laat lang op zich wachten

op 22 maart 2016 over William Schrikker Groep in de categorie Zorginstellingen

Geachte heer/mevrouw.

Ik schrijf namens mijn vriendin Yvonne.

Haar dochter Daniëlle (4) Is vorig jaar april uit huis geplaatst. Het ging op dat moment ook niet heel goed. Alleen zijn wij van mening dat het ook met ondersteuning thuis opgelost kon worden.
Nu een jaar later wordt het verzoek bij de rechtbank gedaan om de uithuisplaatsing weer te verlengen. Er is het afgelopen jaar niet veel meer gebeurd dan gesprekken. Mijn vriendin zou een traject krijgen bij een psycholoog om aan haar problemen te werken. Dat zou een belast verleden in haar jeugd zijn. Alleen is al meerdere malen aangegeven dat het probleem de ex man van haar is die haar stalkte. Daar hebben we melding van gedaan bij de politie, en op advies van de politie is er een brief verstuurd naar de ex man. Ook de communicatie tussen mijn vriendin en haar ex verloopt erg slecht. Daarvoor zouden ze in Beilen bij de GGZ gesprekken krijgen om dat te verbeteren. Ex man heeft er alles aan gedaan om het eerste gesprek (17 feb 2016) te annuleren. Dat is gelukt. Met als gevolg dat er nu weer niks is gebeurd. Daniëlle woont 4 dagen bij vader en de rest bij een pleeggezin. En 1 x per week is Daniëlle bij Yvonne, op de maandagmiddag. Zo zijn er steeds dingen beloofd, hulp, uitbreiding van het bezoek, etc. Maar er komt weinig van terecht. Wij zitten met de handen in ons haar.

Ik lees ook steeds vaker berichten met klachten dat bewust uithuisplaatsingen worden verlengd omdat er grof geld aan wordt verdiend.

Ik hoop dat jullie ons een stapje verder kunnen helpen.

Mvg Martijn Mulder
Zuidlaarderbrink 240
7812 GK Emmen
tel: 06-36528974

Yvonne Altena
Wortmanstraat 274 Kampen

Wij zijn pas tevreden als er geluisterd wordt, en dat er nu echt eens hulp komt, zonder dat het wordt uitgesteld en vertraagd.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over William Schrikker Groep

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over William Schrikker Groep nog niet in behandeling is genomen.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door William Schrikker Groep in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat William Schrikker Groep een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

William Schrikker Groep

Heeft op 02 mei 2016 om 11:18 geantwoord

Geachte mevrouw Altena, hartelijk dank voor dit signaal dat u op 22 maart 2016 heeft verzonden. Wij nemen uw melding uiteraard serieus en zo snel mogelijk in behandeling. Op korte termijn nemen wij contact met u op om met u in gesprek te gaan. Met dank en met vriendelijke groet,
William Schrikker Groep

Heeft op 24 juni 2016 om 18:36 geantwoord

Tot op heden is er nog geen contact geweest over de aangegeven problematiek. En het probleem is dus niet opgelost..

Alle klachten die gemeld zijn door muldermartijn1982