Klacht: huismerkcartridge van Printabout heeft mijn printer gesloopt

op 23 februari 2016 over PrintAbout.NL in de categorie Internetshops - Elektronica

Ik kocht een printer bij Printabout met de door hen geadviseerde en aangeboden huismerkcartriges. Bij vervanging van een cartridge stopte de printer ermee , cartride is onbereikbaar dus niet te vervangen.
Is wel opgelost door printabout maar ze vertelden naderhand pas dat de printer alleen werkt met oriinele cartridges.
De volgende tekst gebruiken ze om hu huismerkcartridges aan te prijzen:

“Houd uw portemonnee dan gevuld en koop onze betrouwbare PrintAbout cartridges die onder dezelfde ISO-normen worden geproduceerd als originele cartridges, waardoor u kunt vertrouwen op stabiele kwaliteit en 100% garantie”.

De reactie van Printabout:

Canon bouwt een beveiliging in de printer zodat de printer merkt als er geen originele cartridges geplaatst worden. Canon wenst namelijk dat alleen hun producten gekocht worden.
PrintAbout heeft hier geen invloed op.

PrintAbout heeft hier geen invloed op.

Wij raden u aan om voortaan originele Canon cartridges te gebruiken.

Ik zou zeggen: kijk op de site van Printabout en beoordeel de manier waarop ze hun eigenmerk cartridges aanprijzen…..

Als Printabout zorgt voor een gelijkwaardige printer die wel eigenmerk cartridges accepteerd.

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PrintAbout.NL over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PrintAbout.NL in behandeling genomen

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PrintAbout.NL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PrintAbout.NL

Heeft op 02 augustus 2016 om 13:29 geantwoord

Bedankt voor de beoordeling.

Vervelend om te lezen dat de printer niet meer functioneert na het plaatsen van onze eigen huismerk cartridges. Uiteraard willen wij hiervoor een oplossing bieden.

Echter is deze kwestie in maart dit jaar al door PrintAbout in behandeling genomen.
De klacht is met de koper afgehandeld.

Het team van PrintAbout

Alle klachten die gemeld zijn door rowij