Klacht: Annulering bij overlijden

wi nan da op 10 januari 2020 over Hubo in de categorie Bouwmarkten

Wij hadden een badkamer besteld bij Hubo Bodegraven en zou de 2e week van januari geleverd worden. Op 3 december 2019 kwam ik thuis van mijn werk en tot mijn grote ontsteltenis en schrik vond ik mijn man van slechts 53 jaar oud dood in huis door een hartstilstand, geheel onverwacht. De volgende dag hebben wij gelijk telefonisch contact met het filiaal van Hubo gehad en zou de bestelling stopgezet worden. Ik had al € 694.00 aanbetaald en de manager van de hubo zou contact met mij opnemen. Een week later kreeg ik gewoon een mail of ik de resterende 3800 euro over wilde maken waardoor ik een slapeloze nacht heb gehad! Dit bleek later een fout want die mail had niet verstuurd mogen worden maar dit is wel gebeurd! Op 30 december nam de manager contact met mij op ( leuk ook nog even voor oud en nieuw wat voor mij ontzettend moeilijk is) om bij hem langs te komen. Tijdens het gesprek wat ik met hem had, dat gewoon in de winkel plaats vond ( had verwacht dat hij mij even apart zou nemen in een kantoor want ja ik was tenslotte nog maar 4 weken weduwe en had mijn emoties nog niet onder controle) bleek dus dat de manager niet van plan was om de aanbetaling terug te betalen. Tijdens het hele gesprek toonde hij totaal geen empathie, vroeg niet 1 keer hoe het met mij ging wat ik allemaal had meegemaakt, bood geen koffie of een glaasje water aan en toonde totaal geen medeleven. Hij ratelde maar door dat hun bedrijf er heel veel tijd in had gestoken om de bestelling te annuleren( of ik mij bijna schuldig zou voelen dat ik dit had geannuleerd) meneer in kwestie vond zichzelf heel coulant omdat hij bij annulering 30 procent kosten in rekening mag brengen. Er was inmiddels wel al een douchedeur geleverd en een radiator van ongeveer 700 euro. Meneer had bedacht dat ik dus de douchedeur geleverd zou krijgen, ook omdat dit geen standaard maat is en dit zelf lastig kan verkopen. Daar in tegen heeft hij de radiator achter gehouden in het magazijn als borg of onderpand en als ik binnen een jaar een nieuwe badkamer uitzoek krijg ik die terug…ach ja ik heb hem tenslotte al betaald!! Verder vond de manager het voorval heel vervelend..geloof niet dat dit woord bij deze situatie past..en vergeleek dit voorval ook met mensen die bv in scheiding lagen en een badkamer niet meer konden betalen want ja dat was tenslotte ook vervelend. Ik ben mij ervan bewust dat met annulering 30 procent in kosten kunnen worden gebracht maar had zeker meer empathie en medeleven verwacht zeker omdat wij dus ook al jaren goede klanten zijn in dit filiaal en zelfs 2 jaar terug nog een dure keuken daar hadden gekocht. Dit hele voorval maakt mij erg verdrietig en zou hiermee niet bezig moeten zijn in mijn rouwperiode, dat iemand zo zakelijk en gevoelloos dit kan behandelen verbaasd mij ten zeerste.

Ik zou tevreden zijn als de manager zijn fout inziet en de volgende keer dit op een menselijke manier probeert op te lossen en niet zo zakelijk en zelf ingenomen dat hij zo coulant is! Ik zou tevreden zijn als hij de radiator alsnog levert die ik uiteindelijk al betaald heb dmv de aanbetaling.

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Hubo over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht wi nan da

4 jaren geleden - De desbetreffende manager heeft het keurig opgelost, hij heeft zijn excuses aangeboden en de radiator en een bos bloemen zelf bij mij thuis gebracht!

Alle klachten die gemeld zijn door wi nan da