Klacht: boeking in een hotel die wij niet annuleerden, maar toch moeten betalen

op 12 november 2014 over Hotels.nl in de categorie Hotels

Wij boekten via Hotels.nl een kamer in het HOTEL PLATO te Scheveningen. Daarbij gaven wij aan via Visacard te betalen en gaven ons cardnummer op. Deze zou direct belast worden daar het een non-refundable booking betrof.
Toen wij aankwamen moesten we van de eigenaar de rekening vooraf CASH, dus met baar geld betalen.
Toen wij dat weigerden, omdat met visa wensten te betalen werden we in het hotel geweigerd.
Nu denkt dit hotel ook nog het bedrag te kunnen innen via Visa……….het moet toch niet gekker worden.

Wanneer we deze kamer niet hoeven te betalen

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Hotels.nl over deze klacht.

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Hotels.nl in behandeling genomen

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hotels.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Hotels.nl

Heeft op 09 december 2014 om 11:31 geantwoord

De klacht van de heer Vink is augustus 2014 in behandeling genomen.

De gast heeft destijds een "non-refundable" boeking gemaakt, welke men met een creditcard of betaling middels iDEAL Internetbankieren kan maken.
Als vermeld in de algemene voorwaarden is kosteloos annuleren of wijzigen niet mogelijk.
Bij annulering of wanneer men niet komt opdagen (no-show), wordt door het hotel het totale bedrag van de boeking in rekening gebracht.

Bij aankomst in het hotel heeft de hotelier gevraagd de kamerprijs direct te voldoen. Bij Hotel Plato kan men contant betalen, pinnen of betalen met een creditcard. De wijze van betalen is voor Hotel Plato niet van belang, zolang de kamer betaald wordt.

Na een discussie heeft de heer Vink het hotel verlaten, omdat hij weigerde de kamerprijs direct te voldoen.

Voor een hotelier is er opdat moment sprake is van gemiste inkomsten, doordat zij de kamer hebben vrijgehouden en deze niet meer hebben kunnen verhuren. Zij hebben hierom de creditcard van de heer Vink belast.

4 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Hotels.nl beoordeeld.

Heeft op 10 december 2014 om 14:28 geantwoord

Waardeloos en heel raar.
Wij hadden al met de creditcard voldaan, maar de hotelier wilde uitsluitend cash ontvangen.

Reactie van de melder van de klacht willem29095701

4 jaren geleden - Rare gang van zaken. De hotelier wil alleen cash geld ontvangen, terwijl wij al per creditcard hadden voldaan. Omdat wij niet cash wilde betalen weigerde de hotelier ons in de kamer te laten. Ook het verzoek om vooraf te betalen vonden wij heel vreemd.

Alle klachten die gemeld zijn door willem29095701