Klacht: Annulering onmogelijk

op 12 november 2013 over Hotels.nl in de categorie Hotels

Op zaterdag 9 november, op weg naar een sterfgeval in Duitsland, heb ik ’s middags vanuit Frankrijk TELEFONISCH een kamer gereserveerd via hotels.nl bij het Best Western Hotel Woudsend in Spier. In het gesprek is mij medegedeeld dat mij een email ter bevestiging zou worden gezonden. Ik heb dat ter kennisneming aangenomen aangezien ik niet de beschikking had over email op mijn telefoon hetgeen ook duidelijk is gecommuniceerd.

Door een vastloper op de Frans-Belgische grens was het mij niet meer mogelijk op tijd in Spier aan te komen. Dus om 18.30 uur hotels.nl gebeld maar deze waren gesloten, aansluitend het hotel gebeld met de bedoeling te annuleren. Best Western werkte niet mee en verwees naar hotels.nl. Zij wilden- begrijpelijk – niet opdraaien van de charges van hotels.nl, al hadden ze zich best wel wat coöperatiever op kunnen stellen.
Op een vervolgens door mijn vrouw verzonden email kwam geen reactie.

Maandag de 11e hotels.nl gebeld. Een ‘weinig’ begripvolle jongeman verwees mij naar de algemene voorwaarden. Eh.. pardon? In de toegezonden voorwaarden stond dat ik vóór 2 november had moeten annuleren…. Maar ik heb gereserveerd op 9 november. Telefonisch. Er worden dus achteraf voorwaarden toegepast die mij niet bekend waren en ook niet konden zijn want geen internetverbinding. Tot slot verwijst men naar de voorwaarden van Best Western.

Ik had een zakelijke overeenkomst met hotels.nl, niet met Best Western en mede door toepassing van idiote voorwaarden voel ik me sterk benadeeld. Ik ben een vaste hotel gebruiker, maar wat mij betreft nimmer meer via hotels.nl en ook niet meer van Best Western Hotel.

Ik ben pas tevreden als ik mijn geld retour ontvang

5 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Hotels.nl over deze klacht.

Bericht van Hotels.nl

5 jaren geleden - De kamer werd geboekt op dag van aankomst en is hierdoor niet te annuleren of wijzigen. Het is niet gebruikelijk bij het reserveren van hotelovernachtingen dat op de dag van aankomst nog geannuleerd of gewijzigd kan worden. De gast heeft rond 21.00 uur verzocht contact met de reserveringsafdeling op te nemen, deze was op dat moment reeds gesloten. Direct de volgende dag hebben wij telefonisch contact opgenomen met het hotel, maar helaas was het hotel niet bereid om de annuleringskosten te restitueren. Wij hebben zowel op onze algemene voorwaarden als die van het hotel gewezen.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Hotels.nl in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hotels.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Hotels.nl

Heeft op 06 december 2013 om 14:52 geantwoord

Wij hebben zowel op onze algemene voorwaarden als die van het hotel gewezen.

Heeft op 06 december 2013 om 15:11 geantwoord

Dit is geen oplossing. Algemene voorwaarden achteraf meedelen en van toepassing verklaren is op z'n zachts onbehoorlijk en niet rechtsgeldig.

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Hotels.nl beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door alfred van laar