Klacht: Hornbach veroorzaakt schade aan kar, maar erkent aansprakelijkheid niet

op 22 augustus 2016 over Hornbach in de categorie Bouwmarkten

Tijdens het inladen van een pallet mortel met een heftruck uitgevoerd door een medewerker van de Hornbach (Groningen) is bij het inschuiven de nieuwe onderplaat van de geleende kar beschadigd.
Schade dag erna geconstateerd en volgende ochtend bij dat filiaal melding gemaakt. Zie bijlage voor mailverkeer en foto’s.

Bij het melden werd direct laconiek gereageerd en werd het afgedaan als ”gebruikersschade” en ”eigen risico”. Hierbij heb ik aangegeven dat ik deze kar had geleend en er net een nieuwe onderplaat in was geplaatst. En dat de eigen verzekering het niet dekt omdat de verzekeraar van de schuldenaar hiervoor zou moeten worden aangesproken, de medewerker van Hornbach dus. Na het nodige aandringen kreeg ik uiteindelijk een visitekaartje (mailadres) om hier een melding van te kunnen maken.

Wat later dan gepland maar met alle vertrouwen op 28 juni per mail de melding incl foto’s verzonden. Geen reactie dus 4 juli een reminder gestuurd.
Op 7 juli volgde een reactie; mail in goede orde ontvangen en zo spoedig mogelijk een reactie.
13 Juli met grote verbazing het bericht ontvangen dat de aansprakelijkheid niet werd erkent omdat er twee dagen zaten tussen het ontstaan van de schade (24 juni) en de melding (26 juni) waardoor de schuldenaar niet zou kunnen worden aangewezen. Dit ondanks de alles zeggende foto’s en het erkennen van de oorzaak door de medewerker van Hornbach. Overigens geven de voorwaarden aan dat dit binnen ”bekwame tijd” moet gebeuren en twee dagen lijkt mij hierbinnen te vallen.
Op 14 juli onvrede heb ik mijn onvrede hierover geuit en uitgelegd waarom er twee dagen tussen zaten. Geen reactie, dus reminder op 21 juli en 7 aug gestuurd.
Op 2 aug volgde de reactie dat het contactpersoon afwezig was tot 8 aug en tot die tijd af te wachten. Wederom geen reactie dus 16 aug weer een reminder gestuurd.
Op 18 aug ontving ik een reactie dat de kwestie nogmaals was bekeken maar de aansprakelijkheid alsnog niet werd erkent.

Bijzonder teleurstellend en ik kan niet anders concluderen dat Hornbach hier ongelofelijk bizar klantonvriendelijk handelt. Er is geen enkele moeite gedaan om ook maar enigszins een oplossing te vinden. Ik geef nota bene geld uit aan de Hornbach en als kers op de taart word ik op deze wijze behandeld. En mag ik zelf opdraaien voor de schade die nota bene is veroorzaakt door een medewerker van Hornbach.

Ik ging vaak naar Hornbach toe, maar vanwege deze ontzettend klantonvriendelijke werkwijze is Hornbach is een vaste klant kwijt!

Gezien ik niet de eigenaar ben van de kar zou ik tevreden zijn als de schade aan de kar wordt verholpen al dan niet de reparatie hiervan wordt vergoed.
Daarnaast hoop ik vooral dat Hornbach toch iets meer waarde gaat hechten aan hun klanttevredenheid en dat ze hier iets mee doen om andere klanten dit te kunnen besparen. Gezien hier nog ontzettend veel winst valt te behalen kan Hornbach wellicht beginnen door een klant tenminste het gevoel te geven dat er überhaupt iets mee wordt gedaan.....

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Hornbach over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Hornbach in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hornbach een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Hornbach

Heeft op 30 augustus 2016 om 14:24 geantwoord