Klacht: Horizon Box

op 08 augustus 2016 over Ziggo in de categorie Alles-in-1

Den Helder 3 augustus 2016

Geachte heer/ mevrouw,
Met de aanschaf van de Horizon Box dacht ik dat ik een goede kwaliteit in huis haalde, de ontgoocheling is dan ook behoorlijk geweest.

13 juli Kreeg ik de box thuis, hierop heb ik gebeld en een afspraak gemaakt voor installatie. Op 27 juli zou de monteur komen.

20 juli Kreeg ik een sms’je dat de monteur onderweg was, verbazing alom, maar goed (in de tussentijd kreeg ik verschillende telefoontjes dat er een monteur zou komen, de bellers wisten van elkaar niet dat ze belde, was erg verwarrend.). s’Avonds kwam hij inderdaad. Monteur sluit alles aan en vertrekt rond 21.30 uur. Nu kan ik er lekker voor gaan zitten, maar……………dan valt na 3 kwartier het beeld uit GEEN SIGNAAL en te laat 22.20 uur om te bellen.

21 juli Helpdesk gebeld, deze geven mij verschillende opdrachten, echter zonder resultaat.
Krijg een nieuwe afspraak voor een monteur, deze zal 25 juli komen, dus nog even via een kleine tablet tv kijken en dat is geen lolletje, ga iedere keer met hoofdpijn en droge ogen naar bed.

25 juli De monteur gaat aan de gang, maar het lukt niet. Hij sluit een nieuwe box aan en een nieuwe HDMI kabel, hij neemt de andere HDMI kabel mee. De monteur geeft echter aan dat hij niet op de installatie blijft wachten omdat dat te lang duurt. Op een gegeven moment krijg ik een fout-code 1060 en dat het niet volledig is geïnstalleerd. Hierop weer de helpdesk gebeld, daar weten ze mij te vertellen dat ik 24 uur geduld moet hebben, want omdat er een nieuwe box is aangesloten is deze nog niet geregistreerd. Maar ook nadat het toestel is geregistreerd doet niets het meer. Geeft allerlei fout-codes aan, 1040 1030 enz.
Wel wil ik aangeven dat de telefonische helpdesk altijd erg geduldig en behulpzaam is, normaal kom ik er met hun hulp altijd uit, en op een prettige manier.

28 juli Ten einde raad heb ik de Cisco weer aangesloten, verbaast dat die het ook niet doet weer de helpdesk gebeld, Ik heb een geel beeld, daar vertellen ze mij de scartkabel aan te sluiten, oké nu heb ik weer beeld, maar oei niet de kwaliteit die ik had, bovendien is het beeld erg onstabiel.
Maar ik heb altijd HDMI kwaliteit gehad en gekeken en dit is veel minder.
Het hele gebeuren heeft mij behoorlijk bezig gehouden en niet in de positieve zin, en nu heb ik en geen Horizon box en een veel mindere kwaliteit beeld.
Uiteindelijk heb ik nu schade opgelopen alleen omdat een product van u niet geïnstalleerd kon worden. Het kan toch niet zo zijn dat ik dit nu zomaar moet accepteren, het is voor mij niet acceptabel, en ja ik krijg € 30,= in mindering op de volgende rekening, maar dat weegt niet op tegen het blijvende kijkongemak waar ik nu mee zit

Graag zou ik willen weten hoe Ziggo hier samen met mij meedenkt hoe we dit gaan oplossen, want alles was hier goed.

Ik heb geprobeerd het hele gebeuren zo goed mogelijk weer te geven zoals ik het mij herinner, wellicht heeft u nog e.e.a. aan bestelgegevens die u erop kunt naslaan. Ik wacht uw reactie af.

M.M.M. Janssen

De helpdesk is altijd even vriendelijk en hulpvaardig.

Alle klachten die gemeld zijn door Margriet Janssen
x