Klacht: Horizon

op 30 november 2016 over Ziggo in de categorie Alles-in-1

Altijd een tevreden @home / @Ziggo gebruiker geweest tot de fusie met UPC. Signaal wat weg blijft vallen (ondanks bezoekjes monteur) lange wachttijden, fouten enz. In oktober een ander pakket besteld namelijk de “geweldige Horizon box”.
Bij installatie begon de ellende foutcode 1060. Wat blijkt de order was niet aangemeld. Later bleek deze wel te zijn aangemeld. Na een aantal dagen toch even contact opgenomen met Ziggo. Lange wachtijden het zou druk zijn (wat blijkt Ziggo heeft een nieuw systeem waardoor de interne communicatie blijkbaar niet goed gaat. De een kan in het nieuwe systeem de ander weer niet). Weer even later blijkt de order niet doorgezet te zijn. Verwarring alom.

Dit is zo een paar keer doorgegeaan. Na uren wachten en telefoontjes zou ik op de hoogte gehouden worden van het verloop van de order. Dit is een tijdje keurig gedaan door een medewerker genaamd Roy. (Overigens was Roy niet de eerste medewerker die ik aan de telefoon heb gehad er is nog een hele geschiedenis aan vooraf gegaan). Heb enige korting op de factuur gehad. Ik kon er mee leven. Ik ben niet de moeilijkste klant dus ik kon nog wel wat geduld opbrengen. Zolang ik gebruik kon maken van mijn decoders en de internet snelheid wat hoort bij het pakket vond ik het niet erg om nog even te wachten. Terwijl mij een product/dienst is aangeboden die ziggo niet kan waar maken.
Sinds gisteren zijn de smartcards spontaan gedeactiveerd. Dus het extra zender pakket ook weg geen digitale TV meer. Voorheen kon je de kaarten nog activeren via de site maar ook die optie is verdwenen waarschijnlijk heeft dit ook weer te maken met de Horizon box. Terwijl ik er nog geen moment gebruik van heb kunnen maken van desbetreffende Horizon box. Wederom bellen met Ziggo na lang wachten wordt ik uiteindelijk terug gebeld door Roy. De situatie uitgelegd dat de smartcards zijn gedactiveerd. Hij begreep ook niet waar er gaande is en zou e.e.a. nakijken. Uiteindelijk zou ik doorverbonden worden. Roy komt terug met de mededeling er gaat iets niet goed met het doorverbinden en gaat het opnieuw proberen. Verbinding wordt verbroken. Ik wacht nog even want misschien wordt er teruggebeld. Niet dus.Wederom terug gebeld met Ziggo. Uiteraard lang wachten. Uiteindelijk kom ik terecht bij klantbehoud.

Dennis het enige wat ik uit deze meneer krijg is euh….euh….euh. Meneer begrijpt ook niet wat er gaande is. Een hoop gezucht maar waar meneer mee bezig is is niet duidelijk. Weer in de wacht. Navragen weer wachten maar geen oplossing. Ik probeer vriendelijk te blijven maar meneer is niet geduldig want meneer was eigenlijk klaar met werken want het was al half zeven!(en ik ben uiteraard de lastige klant).
Voor iemand die op klantenbehoud werkt verwacht ik toch meer moeite om e.e.a. uit te zoeken en op te lossen. Zeker gezien wat er allemaal fout is gegaan. Meneer kan het oude contract terugzetten naar wat het was. Ik zou dan weer een andere decoder krijgen. Aangegeven dat dit geen oplossing is aangezien ik al een decoder gekocht heb bij Ziggo en nog een extra decoder heb voor de slaapkamer. Een derde decoder is dus totaal overbodig. Blijkbaar voert meneer liever een opzegging in het systeem op want dan kan hij naar huis. Overigens zijn er genoeg medewerkers die wel hun best doen maar het is maar net wie je aan de telefoon krijgt. Met het gevolg klant is gedupeerd omdat er intern achterstanden zijn, systemen niet werken, medewerkers vaak niet alle kennis hebben.

Dan vraag je om de smartcards weer te activeren zodat je in ieder geval nog TV kunt kijken is ook niet mogelijk. Er is een achterstand. Het zou 24 uur gaan duren voordat desbetreffende smartcards weer geactiveerd kunnen worden want er is een achterstand. Mijn frustratie neemt toe. De klant is de klos door fouten van de organisatie. Wederom in de wacht gezet. Vervolgens komt meneer terug met de mededeling dat het langer dan 24 uur kan duren? Ik ben ziek internet en TV zijn dus belangrijk aagezien ik niet veel kan. Dit is dus de manier waarop Ziggo (jaren lang)met trouwe klanten omgaat. Ik heb nog een allerlaatste poging gedaan deze meneer had wel de tijd om te luisteren hij zal deze week nog eens contact opnemen. Ik hoop dat er dit keer definitief iets uit komt. Is dit niet het geval is voor mij het hoofdstuk Ziggo voorgoed afgesloten. Mijn geduld is echt op. Het is gewoon te zot voor woorden. Dat zes weken later er nog geen oplossing is en de ellende alleen maar erger wordt.

Dat alles naar behoren werkt. Dat Ziggo stopt met het aanbieden van producten / diensten als zij dit (nog) niet (overal) waar kunnen maken.
Dat het probleem eindelijk eens wordt opgelost.

5 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ziggo

2 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Ziggo nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door wordterenormmoevan