Klacht: horeca Hema Weert

op 24 september 2016 over HEMA in de categorie Warenhuizen

kom al jaren bij de Hema in Weert. Kwaliteit van horeca gaat achteruit. Prijs/kwaliteitverhouding is bij de Hema in Weert slecht in verhouding tot andere Hema’s. Enkels voorbeelden.
Ten aanzien van de prijzen voor koffie en thee:
De Hema in Weert hanteert andere prijzen voor koffie en thee in vergelijking met de Hema’s in ‘s-Hertogenbosch en Eindhoven. Een kop koffie in Weert is in alle maten 25 cent duurder dan elders bij de Hema. Dat geldt ook voor een kop thee. Ter onderbouwing heb ik de kassabonnen bijgevoegd en twee foto’s waarop te zien is dat men de prijzen voor koffie en thee eigenhandig heeft aangepast.

Ten aanzien van de kwaliteit/hygiëne:
In Weert wordt niet met handschoenen gewerkt, liggen de broodjes lange tijd ongecontroleerd oud te worden, is de logistiek t.a.v. de vier-uurtjes slecht (bijna altijd oud gebak of vaak diverse gebakjes na 15 minuten al uitverkocht) wordt de slagroomautomaat om vier uur al schoongemaakt en ligt de slagroom te lang in de vitrine op bordjes waardoor hij inzakt, slecht wordt en niet meer lekker is. Daarbij zijn de porties slagroom in vergelijking met andere Hema’s uitzonderlijk klein. Kan zelf niet beoordelen of dit alles strijdig is met normeringen voor hygiëne.

Zelfde horecaprijzen voor alle Hema's
Medewerkers die met etenswaar in aanraking komen handschoentjes laten dragen.
Broodjes die in de vitrines worden gelegd laten stickeren tot hoe laat ze goed zijn.
Ruimere porties slagroom die vers worden gemaakt tot b.v. een kwartier voor sluitingstijd.

Kan me niet aan de indruk onttrekken dat de dames die bij de horeca in de Hema van Weert werken hun eigen regeltjes maken althans zo lijkt het. Dat maakt op vorengenoemde onderdelen dat de prijs/kwaliteitverhouding wezenlijk slechter is dan bij de Hema's elders in Nederland

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over HEMA

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over HEMA nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door raymondp83