Klacht: hoog merkwaardig dataverbruik

op 21 september 2016 over Youfone in de categorie Mobiele Telefonie

Voor mijn dochter heb ik in maart een abonnement afgesloten bij YouFone. Tot nu toe waren we erg tevreden over YouFone tot de dag van gisteren. Wij schrokken behoorlijk toen mijn dochter een sms kreeg met de boodschap dat datverbruik was geblokkeerd ivm een overschrijding van €103,20. (meer dan 1gb)
We zijn de helpdesk gaan bellen en hebben toen ook gesproken over dat er in de factuur van juli meerdere datasessies op 1 dag (zelfde tijdstip vwb tijdstip in minuten en seconden) van 58,69 mb zouden hebben plaatsgevonden en/of dat dit nu weer het geval is. Konden ze nog niet zien!

Nu vraag ik me ten eerste af of het dataverbruik wel juist is. Mijn dochter heeft een 3G abbonnement en redde het de vorige maanden altijd makkelijk om binnen het dataverbruik te blijven. Maar mocht het tóch kloppen dan vind ik het onacceptabel dat een telecom-bedrijf als YouFone nog steeds zulke absurde buiten-de-bundel tarieven hanteert waar de rest van de providers inmiddels is overgestapt op het duidelijk waarschuwen van de consument als ze buiten de bundel treden, óf bijvoorbeeld alleen de snelheid verlaagt als iemand buiten zijn databundel zit.

Zoals aangegeven vind ik het onacceptabel dat YouFone zulke tarieven hanteert voor het buiten-de-bundel verbruik zonder te waarschuwen, zonder voorgeactiveerde dataplafond of andere protectie. Ik neem YouFone juist vanwege de lage tarieven, niet voor de hoge facturen. De volgende punten zou ik graag zien van Youfone voordat mijn klacht is opgelost:

– Betreffende de factuur zou ik het waarderen en van respect naar mijn dochter getuigen dat er een compromis wordt gesloten. Graag zou ik bewijzen willen zien dat het dataverbuik van mijn dochter écht zo hoog ligt.
– Dat de consument /mijn dochter in deze al bij het aansluiten van het abonnement wordt beschermd voor verbruik buiten de bundel.

Hopelijk kan deze klacht toch nog in goed overleg worden opgelost en snappen wij waar de spookverbruiken van kunnen komen .

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Youfone over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Youfone in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Youfone een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Youfone

Heeft op 23 september 2016 om 09:27 geantwoord

Heeft op 10 november 2016 om 21:09 geantwoord

Ik heb al meerdere malen gereageerd, krijg ik nog een reactie retour!!!

Alle klachten die gemeld zijn door dries022