Klacht: Hoofdpijn veroorzakend geluid in de trein

op 15 december 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Ik zit in de stoptrein van Groningen naar Leeuwarden (vrijdag 15 december 2017 1720u) en ik hoor weer eens een (piep)toon. Deze toon is zeer hard en hoog. Het verschilt de hele tijd in sterkte, soms is het geluid er 30-120 seconden niet, vervolgens piept ie weer lekker door. Ik vind het erg fijn dat de treinen op tijd rijden e.d., dat is zeker goed van jullie!! Maar wanneer ik in een trein kom met zo’n soort piep die me de hele rit hoofdpijn geeft, wordt ik nogal geïrriteerd.. Al helemaal na een lange werkdag.
Het is overigens niet de eerste keer dat ik de piep hoor, ik dacht dat het op een gegeven moment (1 maand geleden ongeveer) was opgelost, maar waarschijnlijk betreft het 1 of 2 treinen? Misschien is een check daarop handig?

Ik heb een geluidsfragment toegevoegd van het geluid in de trein.

Ik ben tevreden wanneer ik geen hoofdpijn verwekkend geluid meer in de trein hoor. Wat eventueel ook goed kan doen is dat de treinchauffeur/machinist over de omroep er wat van zegt in de trant van "Excuses voor het ongemak, we zullen na deze rit proberen er wat aan doen, hopelijk stoort het uw reis niet zeer." (Ik stel maar iets voor.)
Als er aandacht aan besteed wordt op een manier om het probleem te verhelpen ben ik tevreden.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 15 december 2017 om 18:27 geantwoord

Beste JuliadL,

Wat vervelend om te lezen dat je deze ervaring hebt gehad tijdens je treinreis. Ik kan me goed voorstellen dat je hier niet blij mee bent.

Ik ga je klacht doorsturen naar de verantwoordelijke afdeling met het verzoek deze treinstellen na te laten kijken. On ze excuses voor het ervaren ongemak.

^Jessica
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door JuliadL