Klacht: honden niet toegestaan staat nergens vermeld 40km voor niets gereden

op 28 juni 2019 over Decathlon in de categorie Sportwinkel

Wij zijn uit Amsterdam west voor niets naar decathlon in Amsterdam Zuid oost gereden. Daar aangekomen werd ons medegedeeld dat ons hondje niet welkom was. ook in een mandje wagentje of gedragen mocht zij niet naar binnen.dit stond echter nergens vermeld ook niet op de toegangsdeur of op de webside. als dit wel het geval was geweest had ik geen 40 km voor niks hoeven te rijden en veel parkeergeld in de arena garage hoeven te betalen. ik ga voortaan wel naar Perrysport waar in alle zaken de hond welkom is.

zodra honden welkom zijn of duidelijk op de webside aangegeven wordt dat dit niet zo is. scheelt een hoop ergernis.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Decathlon over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Decathlon in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Decathlon een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Decathlon

Heeft op 01 juli 2019 om 10:48 geantwoord

Hi Ronoldt,

Bedankt voor uw bericht op klacht.nl

Wat jammer om te horen dat u geen fijne ervaring hebt gehad bij Decathlon. Omdat wij in onze winkels ook voedingsmiddelen verkopen mogen huisdieren inderdaad niet mee de winkel in. Dit is bepaald door de voedsel en warenautoriteit. Uiteraard zijn blindengeleidehonden een uitzondering op deze regel. Wel heb ik uw feedback doorgegeven aan de winkel directeur zodat dit inderdaad wellicht wel beter op de ingang vermeld kan worden.

Ik ga er vanuit u zo voldoende te hebben geïnformeerd en wens u een prettige dag.

Met sportieve groet,
Sascha
Klachtencoach Decathlon.nl

Heeft op 02 juli 2019 om 11:31 geantwoord

Alleen op de winkeldeur is niet voldoende, op de webside zou het ook moeten komen zodat mensen niet voor niets hele afstanden hoeven te rijden. bovendien mag de hond in haar reismand gewoon bij andere winkels naar binnen zelfs bij albert heijn kruidvat en etos.

Alle klachten die gemeld zijn door Ronoldt