Klacht: Onterecht uren in rekening brengen en geen verantwoordelijkheid voor acties hulp

op 03 januari 2019 over Homeworks in de categorie Internet Diensten

Homeworks bracht een half uur in rekening voor een kennismakingsgesprek met een nieuwe huishoudelijke hulp. Dit is uitermate vreemd aangezien het normaal is om eerst persoonlijk kennis te maken en dan pas te bekijken of dit een goede match is. daarnaast mocht een huishoudelijke hulp schade maken, dan neemt deze organisatie daar ook geen verantwoordelijkheid voor.

Zodra deze kennismakings uren niet in rekening gebracht worden

Reactie van de melder van de klacht rkwinkel

10 maanden geleden - Net ook even op twitter en facebook deze klacht geplaatst

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Homeworks nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Homeworks

7 maanden geleden - Geachte heer Kwinkelenberg,Bedankt voor uw feedback en excuses voor de late reactie. We waren helaas niet op de hoogte van deze klacht op deze site en kwamen er nu bij toeval achter. Vervelend om te vernemen dat u een negatieve ervaring heeft met Home Works.In uw klacht geeft u aan dat HomeWorks kennismakingskosten in rekening brengt en geen verantwoordelijkheid neemt voor schade. Graag lichten we het een en ander toe om duidelijkheid te scheppen wat betreft onze werkwijze.Home Works werkt niet met eenmalige kosten als inschrijfkosten, bemiddelingskosten en kennismakingskosten. Home Works zorgt vooraf voor een match tussen de klant en huishoudelijke hulp, zodat hulpen direct aan de slag kunnen. Deze match is gebaseerd op facetten als beschikbaarheid, de gesproken taal en de afstand. De kennismaking vindt in principe plaats zodra de hulp voor het eerst komt schoonmaken. Het sollicitatiegesprek en inwerken heeft Home Works zelf al gedaan. We zorgen niet voor een hulp maar zorgen er met ervaren hulpen voor dat u huishoudelijke ondersteuning krijgt.Gebruikelijk is dat een klant een huishoudelijke hulp een werkinstructie geeft zodra deze voor het eerst komt. Soms komt het echter voor dat de klant niet aanwezig is zodra de eerste schoonmaak plaatsvindt, of dat het beter uitkomt als de hulp buiten de afgesproken werktijden langskomt voor een werkinstructie. Het is een service vanuit de hulp om dan buiten de afgesproken tijden langs te komen. Deze werkinstructie hoort bij het werk van de hulp en de tijd wordt dan ook doorberekend op de eerste factuur.Home Works kan zich niet verzekeren tegen schade die bij klanten thuis ontstaat, aangezien de werkzaamheden in uw opdracht plaatsvinden. U als klant blijft de opdrachtgever en bent hierdoor de enige die zich voor de schade kan verzekeren via een all-risk woon- enof inboedelverzekering.Wij bieden onze klanten hulp bij het afsluiten van een all risk verzekering via Nationale Nederlanden. Hierbij heeft u de mogelijkheid enkel 11 cent premie per gewerkt uur te betalen en hoeft u dus geen aparte polis af te sluiten. Indien u dit niet prettig vindt, heeft u de mogelijkheid uzelf te verzekeren tegen schade via een verzekeringsmaatschappij naar keuze. In de meeste gevallen bent u echter al verzekerd op basis van een clausule huispersoneel en heeft u geen extra verzekering nodig. Wij informeren alle klanten hierover bij de eerste intake, op het contract en de informatie die u daarbij krijgt.We hopen u zo voldoende te hebben geïnformeerd wat betreft de werkwijze van Home Works. Indien u nog verdere vragen heeft, willen we u vragen telefonisch contact op te nemen via telefoonnummer 020-468 8420.Met vriendelijke groet, Home Works

Alle klachten die gemeld zijn door rkwinkel