Klacht: onnodige kosten in rekening gebracht

op 11 april 2018 over Holland Warmte in de categorie CV Ketels

Eind januari 2018 heb ik een nieuwe CV ketel laten installeren voor meer dan EUR 2.000,-. Thermostaat etc is allemaal vervangen. Na twee maanden heb ik geen warm water meer. Wel in de ochtend (want in de nacht laadt de boiler op, maar na drie keer douchen blijft koud water over). Aan de CV ketel zie ik niets, dus melding gemaakt bij Holland Warmte die het apparaat hebben geïnstalleerd. Monteur geeft aan dat ik had moeten zien op de thermostaat dat er een storing is en berekend voorrijkosten van EUR 57,50. Ik geef aan dat voor mij de thermostaat alleen de verwarming regelt en dat ik er daarom niet op heb gekeken. Dat blijkt niet zo te zijn, alles wordt via de thermostaat geregeld (boiler, warm water en verwarming). Blijkbaar was er een stroomstoring geweest en dan moet alles opnieuw ingesteld worden. En dat moet iedere keer als er een stroomstoring is. Totaal nieuw voor mij en dat geef ik ook aan bij zowel de monteur als de teamleider die ik de dag erna bel om mijn beklag te doen. Als ik goed wordt geïnformeerd dan zal ik niet klagen, maar hier maakt men zich er te gemakkelijk van af. Er is geen begrip voor mijn uitleg en verplaatst zich niet in mijn situatie.
Tevens geef ik aan dat ik ook een onderhoudscontract heb, maar dat blijkt na de installatie van een nieuwe ketel automatisch te worden stopgezet. Weer iets nieuws voor mij. Anders had ik de voorrijkosten niet hoeven te betalen.
Kortom, niet tevreden over de service. Het is al 50 jaar een familiebedrijf, maar denkt alleen aan de eigen familie. Niet aan de klant.

Ik vind dat de monteurs de klant goed moeten informeren over de nieuwe CV ketel. Alleen maar de gebruiksaanwijzing afgeven en zeggen dat ik maar moet bellen als er iets is, is te gemakkelijk en niet klantgericht.
Ik ben tevreden als ze een checklist overhandigen aan de klant, met daarin de belangrijkste onderwerpen en mogelijke storingen. Zo worden er klanten verloren. Daarnaast heb ik niet het gevoel dat de teamleider naar me luistert. Waarschijnlijk een vroeger monteur geweest en denkt dat alles logisch is en dat de klant dat allemaal zou moeten weten. Helaas is dat niet zo.

Alle klachten die gemeld zijn door Mark Standaert