Klacht: Hogere tarieven dan aangegeven in contract

op 17 maart 2016 over Budget Energie in de categorie Energieleveranciers

In december een aanvraag gedaan via Independer.nl voor een overstap naar Budget Energie.
Contract ging in februari in met de volgende tarieven die zij mij via mail gestuurd hebben.

Leveringstarief Stroom € 0,1902 per kWh
Leveringstarief Gas € 0,4934 per m3

In februari ging ik eens kijken hoe mijn eerste factuur was opgesteld.
Tot mijn verbazing waren te tarieven anders.

Terwijl ik nu ga betalen volgens Budget Energie:
Leveringstarief Stroom € 0,1697 per kWh
Leveringstarief Gas € 0,5714 per m3

Budget Energie een mail gestuurd met de vraag hoe dit gekomen was.
Met als antwoord:
“Het klopt dat u uw tarieven heeft vastgezet voor een bepaalde periode.
Echter zijn de kosten betreft de energiebelasting en netbeheerkosten niet vast te zetten.
Dit komt omdat wij deze kosten 1 op 1 over moeten nemen en als hierin dingen gewijzigd worden hebben wij daar,
als leverancier zijnde, geen invloed op. Hetgeen wat wij vast kunnen zetten voor u zijn de vaste leveringskosten
en het leveringstarief.”

Toen ben ik nogmaals op Independer.nl wezen kijken naar de nieuwe tarieven.
Ook deze zijn weer anders dan wat ik nu betaal.

Independer.nl gaf een contract aan met tarieven:
Leveringstarief Stroom € 0,1673 per kWh
Leveringstarief Gas € 0,5291 per m3

Budget Energie een mail gestuurd met de vraag hoe dit gekomen was.
Met als antwoord:
Het is niet mogelijk om een nieuw contract te nemen omdat de andere net begonnen was.
Volgende kon ik beter in januari overstappen.

Mijn eerste contract gaf qua gas toch echt een groot verschil. En uiteindelijk ben ik in februari echt overgestapt.

Mijn contract aangepast op de laagst mogelijke tarieven die Budget energie mij kan bieden.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Budget Energie over deze klacht.

3 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Budget Energie in behandeling genomen

3 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat Budget Energie een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Budget Energie

Heeft op 26 juli 2017 om 15:32 geantwoord

Deze klacht is onbedoeld open blijven staan. Ik zie in uw gegevens dat u destijds een antwoord heeft ontvangen van een medewerker van de afdeling klachten. Ook zie ik dat u inmiddels uw contract weer met een jaar heeft verlengd. Daar zijn we natuurlijk blij mee. Omdat deze klacht al geruime tijd oud is hebben we besloten deze te sluiten op dit forum.

Alle klachten die gemeld zijn door Dragonm8