Klacht: Hoge kosten na te laat betalen

op 12 september 2018 over Bonprix in de categorie Kledingwinkels

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

1 juni kocht ik een jurk bij bonprix en wilde achteraf betalen.
Je moet dan een account aanmaken, dit doe ke maar niet met de intensie hier verder iets mee te doen.
Vervolgens ontvang ik mijn jurk, zonder factuur.
Ik denk die valt ( net als bij bol.com) wel in de bus.
In de veronderstelling dat ik betaald heb denk ik daar niet meer bij na en ontvang 128 een brief dat ik €64,89 moet vertalen. Ik denk dat klopt niet ik heb al betaald. Blijkt dus inderdaad niet waarop ik direct €44,89 overmaak. Waarom €20 extra zonder enige correspondentie? Affijn krijg ik vandaag een brief dat ik €40 boete moet betalen. Waarom? Ik vind dit absoluut geen stijl! Is mij nog nooit overmaken en dit soort boetes zonder enige waarschuwing is toch vreemd?

Gewenste Oplossing:

Als ik die extra €40 niet hoef te betalen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Bonprix over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Bonprix in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Bonprix een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bonprix

Heeft op 13 september 2018 om 15:00 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste mevrouw de Jager, u hebt een vraag over in rekening gebrachte aanmaningskosten. Bij het plaatsen van uw bestelling bent u akkoord gegaan met een betaling binnen tien dagen na ontvangst van uw pakket. Wij hebben herinneringen verstuurd op 30 juni, 21 juli en 11 augustus. Daarbij werd in totaal een bedrag van € 40,00 aanmaningskosten in rekening gebracht. Zodra wij dit bedrag ontvangen is uw dossier in orde. Het team van bonprix

Heeft op 13 september 2018 om 15:20 geantwoord

Dit is een standaard reactie.
Een email of brief die ik nooit ontvangen heb, daar kan ik niet op reageren. De eerste brief ontvangen 11/8 en daar direct gehoor aan gegeven door te betalen. Extra kosten betalen vind ik onterecht daar ik hiervan niet op de hoogte was , tevens niet bewust van het feit dat ik niet betaald had.

Alle klachten die gemeld zijn door Carmina Maria