Mijn Klacht:
Tijdens mijn vakantie in Thailand moest ik even mijn telefoon gebruiken. Ik had zowel het belplafond als het dataplafond ingesteld, ik ging ervan uit dat ik een waarschuwing zou krijgen of geblokkeerd als de kosten te hoog zouden oplopen. Nu blijkt bij thuiskomt dat deze 8 minuten bellen en 8 MB dataverbruik mij ruim 80 euro kost, veel meer dan in mijn plafond ingesteld. Ik wist dit niet en ging er niet van uit dat deze plafonds niet in het buitenland gelden. Wat heeft een plafond voor zin als die juist in dure gebieden niet geldt? Youfone stuurt niet eens een berichtje of waarschuwing. Bovendien lijkt Youfone de enige provider waar het plafond niet geldt in het buitenland. Ik vind dit heel erg oneerlijk, het is in mijn ogen een heel geniepige manier om consumenten veel geld uit de zak te kloppen. Dit verwacht je niet!
Bij controle achteraf blijkt in de bevestigingsmail van het instellen van mijn data- en belplafond te staan: Let op: het dataplafond is niet van toepassing in de EU. Het zou dus wel moeten gelden in de rest van de wereld.
Gewenste Oplossing:
Als deze kosten worden beperkt tot mijn ingestelde plafonds.
