Klacht: Hoge hypotheekrente huis Duitsland

op 05 oktober 2016 over ABN Amro in de categorie Banken

We bezitten een huis in Duitsland waarop een ABN AMRO hypotheek rust die per 1 januari a.s. verlengd moet worden. Er zijn nu door ABN AMRO 3 alternatieven (1, 5 en 10 jaar vast) aangeboden met rentes boven 4%. Dit terwijl de rentes in Nederland rond de 1-2% liggen en in Duitsland nog lager. We worden op korte termijn verplicht een keuze te maken en hebben geen alternatief. Waarom is deze rente zo belachelijk hoog?

Als de aangeboden rente tot een redelijk nivo van 1 tot 2% wordt teruggebracht.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN Amro over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ABN Amro in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN Amro een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN Amro

Heeft op 04 november 2016 om 09:56 geantwoord

Vanuit ABN AMRO Webcare hebben wij de klacht op 5 oktober in behandeling genomen. Deze klacht was ook geplaatst op het forum van Klachtenkompas en via Klachtenkompas waren wij al in gesprek met de klant. Vandaar dat wij op 6 oktober via Klacht.nl hebben aangeven de klacht verder af te wikkelen via de site Klachtenkompas.

Op 6 oktober hebben we de klant in contact gebracht met de afdeling Buitenland Hypotheken voor uitleg over het aanboden rentevoorstel. Daarna hebben we ook via het forum van Klachtenkompas gevraagd hoe dit gesprek is verlopen. Omdat wij geen reactie meer hebben gehad van onze klant, hebben we de klacht gesloten.

Alle klachten die gemeld zijn door Sjamp