Klacht: Hoge eindafrekening

op 18 mei 2016 over Budget Energie in de categorie Energieleveranciers

Geachte budget energie na 3 jaar trouwe klant bij jullie geweest te zijn heb ik toch het idee dat ik tijdens het verlaten van mijn ouderlijk huis flink in de maling te zijn genomen. Om te beginnen kregen wij een eindfactuur van 2200 euro binnen wat wij moesten betalen.
Ik heb per direct contact opgenomen met budget energie waar dat zo vandaan kwam.
Mevrouw aan de telefoon vertelde mij dat de verbruik in energie heel hoog was en dat het verspreid was over 3 jaar! Dus dat betekend vanaf 16-02-2013 tm 23-03-2016.
Tevens vertelde mevrouw mij ook dat ik nooit meterstanden heb doorgegeven en dat ze het maar geschat hadden. Vervolgens heb ik wat dingetjes uitgezocht en bleek dat een energie maatschappij geen bedragen terug mocht halen van 3 jaar geleden.
Ik weer contact gezocht met Budget energie en had ze dat verteld en ineens was het niet van 3 jaar maar van 1 jaar!
Ik heb ze verteld dat de eindnota gewoon echt niet klopt van 2015/2016 ik heb ze vergeleken met de voorgaande jaren daaruit blijkt dat ik 6.222 kwh aan energie verbruikt heb? En 2670 m3 aan gas? daar komen wij lang niet aan ook niet vergeleken met de voorgaande jaren! Ik vroeg nogmaals hoe dit zo kon zijn toen vertelde de medewerker mij dat de gas verbruik heel hoog lag? Ik snapte er nou helemaal niks meer van en vertelde dat het nooit van 1 jaar kon zijn de medewerker vertelde mij toen dat het echter wel zo is aangezien ik vorig jaar nog meterstanden heb door gegeven en nog een bedrag van 200 euro teruggestort kreeg terwijl de collega wie ik ervoor gesproken had zei namelijk het tegenovergestelde.

Ik zou dit dan ook zeker tot aan de bodem toe uitzoeken het maakt niet uit wat voor stappen ik moet zetten.

buiten dit om wou ik nog proberen een regeling te treffen ik moes daarvoor mijn gegevens per mail opsturen ( inkomen en bankafschiften ) omdat ik niet dat bedrag met mijn inkomen in 3x kon betalen wat ze tegen mij zeiden.
Vervolgens zeiden ze 10 maanden maar dat betekend dat ik 220 euro kwijt ben per maand terwijl dat ons leefgeld is! ( 3 persoons huishouden)
Wij leven momenteel in een uitkering waar niet om is gevraagd en iedereen weet dan dat je dat sowieso niet kan missen!
Vervolgens werd er 12 maanden aangeboden maar dat gaat ons ook niet lukken.
Vervolgens toch nog via de chat geprobeerd wat anders te regelen ivm de betalingsregeling en via de chat en email vertelde ze mij dat als ik geen klant meer zou zijn dat ik wel een regeling kan treffen langer als 12 maanden!
Vandaag op 18-05-2016 zijn wij gebeld door meneer Simon Keizer dat het zeker niet zijn probleem was en dat wij maar met keiharde bewijzen moesten komen voor het bedrag van 2200 wat niet klopt! Wij hebben onze situatie uit gelegd maar meneer stond nergens voor open en wat via de email tegen ons gezegd was (hebben wij ook op screenshot staan) kon hem allemaal niks schelen 12 maanden zo niet hebben wij een probleem!
Echt klantvriendelijk zijn ze niet en elkaar tegen spreken zijn ze de beste in!

Voor ons geen budget energie meer en opzoek naar een ander maatschappij

Mocht het zo zijn na onderzoek dat wij het inderdaad verbruikt hebben willen wij het betalen met een gepaste betalingsregeling!!!

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Budget Energie over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Budget Energie in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door MirandaDeKeijzer