Klacht: Hoge datakosten

op 21 september 2017 over Youfone in de categorie Mobiele Telefonie

Beste,
Ben sinds februari klant van youfone, nooit problemen mee gehad. Maar laatste factuur schrok ik wel ff van. 200 euro buiten bundel data!! Zonder enige waarschuwing liepen de kosten op. Geen sms/mail van hun gekregen dat ik buiten me bundel ben. Dus ook nooit de optie gekregen om extra mb’s te kopen. Dus ik heb ze gebeld, vrouw wijst mij erop dat ik geen dataplafond heb, dus ook geen waarschuwing krijgt buiten bundel. En dat de kosten 0.10 cent per mb zijn.
Ik heb nooit ingelogd op youfone acount, dus wist ook niks af van dataplafond.
Maar mevrouw zei dat het in je bevestigingsmail staat. Daar attenderen ze iedere gebruiker om dataplafond aan te zetten om onnodige hoge kosten te voorkomen. Nou in geen van mails van youfone kwam het woord dataplafond ter sprake.
Oja wat ik vergeten te melden was, is dat ik wel een sms kreeg ivm met te hoge kosten buiten bundel dat me dataverbinding verbroken is. Maar dat is dus na 2000mb oftewel 2000x 0.10= 200
Terwijl 1000mb bundel extra 10 euro kost. Maar die optie heb ik nooit gekregen en youfone zegt gewoon eigen schuld dikke bult had je maar dataplafond aan moeten zetten.
Inmiddels heeft mevrouw een coulance regeling aangevraagd bij de financiele afdeling en mijn dataplafond aangezet, maar lees hier en daar dat het alsnog hoog uitvalt, met andere woorden ze denken niet aan hun klanten maar alleen aan het geld
En hoort youfone niet aan de gedragscode te houden? Als dochteronderneming van kpn

3. Bij een abonnement met een databundel wordt de consument door de aanbieder ten minste
één keer tijdig geïnformeerd voordat de bundel is verbruikt, bijvoorbeeld in de vorm van
een waarschuwings-sms.

Ik wist best voor mijn data buiten bundel betalen, maar niet 200 euro als het ook 20euro kon of helemaal niets. Als ik waarschuwing had gekregen kon ik of bijkopen voor 20euro of data uitzetten. Nu had ik daar geen keuze in.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Youfone over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Youfone in behandeling genomen

Bericht van Youfone

1 maand geleden - Beste meneer Cheung, Bedankt voor je klacht. Na het doornemen van de informatie zie ik inderdaad dat er niet tijdig gekozen is voor het instellen van een dataplafond, zodoende kon je naar wens buiten de bundel gaan. Deze optie staat bijvoorbeeld op de website, de bevestigingspagina van je bestelling en in de brief waar je simkaart op komt. Wij zijn geen dochter onderneming van KPN, of onderdeel van de gedragscode waar je naar refereert. Deze is op ons niet van toepassing, we bieden je zelf de mogelijkheid door controle via het dataplafond. Graag bied ik je €20,- tegemoetkoming aan voor je ongemak, als je hiermee akkoord gaat verneem ik dit graag. Met vriendelijke groet, Quinn

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Youfone een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Youfone

Heeft op 04 oktober 2017 om 13:48 geantwoord

Heeft op 09 oktober 2017 om 09:37 geantwoord

Niet tevreden met de aangeboden 20 euro tegemoetkoming voor het ongemak. Zal van provider veranderen.

Alle klachten die gemeld zijn door Shytjai