Klacht: HM retourneert foutief toegezonden pakket niet onmiddellijk

op 03 september 2018 over H&M in de categorie Kledingwinkels

Op 13 augustus heb ik per abuis een verkeerd retouretiket op een pakje met retourartikelen geplakt, waardoor deze zending bij HM is terechtgekomen ipv bij de andere webshop (afgiftebevestiging Post NL track trace: 14 augustus 21.30 uur). Heel stom natuurlijk, geef ik toe!

Pas na contact met de andere webshop kwam ik erachter dat zij het pakket nooit hebben ontvangen en zag ik de verkeerde postcode op het Post NL afgiftebewijs.
Op 3 september heb ik de Klantenservice van HM gebeld met het verzoek mijn foutief geadresseerde pakket zsm te retourneren.
De klantenservice konwilde tijdens dit telefoongesprek niet:
a. bevestigen dat zij het pakket hadden ontvangen
b. toezeggen dat het pakket binnen afzienbare tijd aan mij zou worden geretourneerd (beleid is, volgens de klantenservice dat foutief geadresseerde pakketten slechts1x per 2 maanden!! worden geretourneerd.

Ik ben van mening dat dit pakket mijn eigendom is en dat HM dit binnen een redelijke termijn dient te retourneren, temeer daar het pakket een flinke waarde vertegenwoordigt.
Op mijn mededeling dat ik het pakket graag terug wilde omdat ik artikelen bij de webshop binnen 4 weken dien te retourneren om voor restitutie van mijn reeds betaalde artikelen in aanmerking te komen, gaf de klantenservicemedewerkster aan dat ik dan bij de andere webshop maar om een coulanceregeling moet vragen. Dit is nmi de omgekeerde wereld: HM beheerst zijn eigen logistieke processen niet en wilkan zelf geen service leveren, maar gaat er vanuit dat ANDERE bedrijven wel klantgericht zijn.

Wanneer ik mijn foutief toegezonden pakket, wat MIJN eigendom is en waar HM geen enkel recht op heeft, op korte termijn! retour ontvang van HM.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over H&M

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over H&M nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Cisne