Klacht: het weren van slechte recensies

op 19 oktober 2016 over Topbloemen.nl in de categorie Internetshops - Bloemen en planten

Ik kreeg een bosje bloemen via Topbloemen, dat nogal schamel afstak bij wat er op de site wordt aangeboden. Op de site staan alleen ronkende recensies met een 10 of 8 en een enkele 7. Ik wilde een recensie plaatsen (via Kiyoh) met een lager cijfer, maar kreeg meteen een standaardmail dat mindere recensies pas over 2 weken worden geplaatst!

Daarna heb ik Topbloemen gemaild, op hun verzoek foto’s gestuurd, maar werd uiteraard afgewimpeld (de slager keurt zijn eigen vlees ……). Wel boden ze aan een excuusboeketje te sturen, maar dit vond ik niet nodig omdat de goede bedeling van de afzender wel is overgekomen.

Later kreeg ik weer een mail van Kiyoh dat ik geen recensie kan plaatsen omdat ik niet de klant ben ……. En zo maakt Topbloemen handig misbruik van het principe dat de ontvanger hoogst waarschijnlijk geen melding maakt bij de gulle gever; de klant. Dat doe je gewoon niet.En dus zijn er zelden klachten.

Als ook de minder goede recensies geplaatst worden en potiëntiele nieuwe klanten een realistischer beeld krijgen van deze webwinkel en desgewenst zelf nog na kunnen vragen bij de ontvanger of de kwaliteit in orde was.
Het verifiëren van de ontvanger kan eenvoudig aan de hand van de code die op het bijgevoegde kaartje staat.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Topbloemen.nl over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door Boeketje