Klacht: Het niet werken van de pinautomaat

op 04 augustus 2018 over 9292 in de categorie Openbaar Vervoer

Het is al meerdere keren voorgekomen dat de bus die ik wil gebruiken problemen heeft met de pinautomaat. Dit keer was het lijn 5 om 11:47 richting Daalhof. 2x gaf de automaat aan dat de transactie was afgebroken terwijl ik nergens aan had gezeten. Dus werd ik lekker de bus uit gezet en verwezen naar de dichtstbijzijnde pinautomaat. Vervolgens komt de volgende bus en hoor ik al eerste de chauffeur melden tegen een dame voor me dat de chauffeur geen geld bij zich hebben op de rit. Nu was ik sowieso al van plan om te pinnen, puur om mijn gelijk te halen. En ja hoor de pin deed het gewoon. Ik vind dit echt bijzonder slechte service en afwikkeling van hun eigen problemen. Daarbij vind ik het schandelig dat het openbaar vervoer zo’n snelle weigeringsregeling heeft.

Als er in ieder geval 1 lijn getrokken wordt in de publieke communicatie naar de klant toe en dat er betere protocollen worden uitgevoerd wanneer er problemen voorvallen die niet bij de reiziger liggen. Verder vindt ik dat iemand die in de dienstensector werkt, maar klantvriendelijkheid niet zo nauw neemt wellicht een andere baan moet overwegen. Ik kom door zijn gepruts zelf ook te laat op mijn werk.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over 9292

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over 9292 nog niet in behandeling is genomen.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door 9292 in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat 9292 een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

9292

Heeft op 07 september 2018 om 11:54 geantwoord

Bedankt voor je bericht, maar ook vervelend om te lezen dat je reis niet ging zoals je verwacht had. 9292 rijdt zelf geen bussen en hebben wij ook geen chauffeurs in dienst. Voor deze melding kun je dan ook beter contact opnemen met de vervoerder zelf.

Groeten, Marco

9292 is een samenwerkingsverband van alle OV-bedrijven in Nederland. We verstrekken namens hen uitsluitend OV-informatie.

Alle klachten die gemeld zijn door Bwared