Klacht: het niet terug betalen van teveel betaalde nota

Geachte firma Brugman keukens,

Wij schrijven deze brief n.a.v. alle klachten die wij hebben met betrekking tot de door ons gekochte keuken dd 29-12-2015 bij uw filiaal Brugman Keukens Amersfoort.

Maart 2016 zou onze oude keuken verwijderd worden,door misverstand beiderzijds kwamen er 2 monteurs om leidingen te verleggen,zij waren in de veronderstelling dat de oude keuken er al uit was,wat niet het geval was.Nadat wij kontakt hadden opgenomen met dhr Kremer(aannemer)kregen wij een boze reaktie omdat hij in de veronderstelling was dat wij zelf de oude keuken al verwijderd zouden hebben. Monteurs gingen onverrichte zaken weg.
De dag daarop is de keuken er alsnog door 2 monteurs eruit gehaald.

Wij kregen inmiddels te horen van dhr. De Vries dat de keuken in 2 projekten werd onderverdeeld,het verlagen van het plafond met koof enerzijds en plaatsen van de keuken anderzijds.Bij het plaatsen van het plafond en koof moest de wasemkap eerder geleverd worden,deze wasemkap hebben wij vooraf moeten betalen(14-3 €900).

Een week later werd de keuken geleverd,de chauffeur was niet op de hoogte dat de keuken op de eerste verdieping afgeleverd moest worden en reageerde erg boos.Na veel heen en weer gebel door hem en zijn bedrijf is besloten de keuken voorlopig in de garage te zetten,met de mededeling dat dezelfde middag een ploeg zou komen met lift om de keuken alsnog naar de eerste verdieping te brengen(Chauffeur heeft met zijn medewerker nog getracht het fornuis via de trap naar boven te tillen,wat niet lukte en daardoor de trap heeft beschadigd).
Eind van de middag kontakt gehad met de service dienst,met de vraag waar de ploeg en de lift bleef,waarop werd medegedeeld dat de andere ochtend er een lift zou zijn en de montageploeg de keuken naar boven zou brengen en tevens monteren.
De andere ochtend was er inderdaad de lift,een half uur later de montageploeg die onaangenaam verrast was dat de keuken nog niet boven stond. In eerste instantie waren ze niet van plan de keuken naar boven te brengen,na zeker een uur heen en weer bellen hebben ze besloten de keuken op zijn plek te brengen en te starten met monteren.Tijdens het monteren werd geconstateerd dat het stopkontakt voor de magnetron te laag zat waardoor wij zelf een verlengsnoer hebben gemaakt,zodat het kon worden aangesloten.Het stopkontakt voor de verlichting onder de kastjes was te laag geplaatst wat tot gevolg had dat er een gat in de achterkant van de kast moest worden geboord.De monteurs mochten de keuken niet aansluiten en tevens het aanrechtblad niet afmonteren vanwege vermeende vlekken.Bij de geleverde keuken hadden er voor de achterwand een set tegels moeten zijn,het enige wat er was was lijm en voegsel.Tegels konden dus niet worden geplaatst. In een bestelde spatrand zaten geengaten voorgeboord voor de stopkontakten,werd dus ook niet geplaatst.Papier en karton werd niet meegenomen,was niet hun werk.

Na 2 dagen en veel aandringen is op Goede Vrijdag het merendeel van de keuken aangesloten,met uitzondering van de vaatwasser want daar was de afvoer tekort.Met donder en geweld zijn de koven boven de kasten ook die middag aangebracht maar niet vastgezet.De spatrand ging stuk tijdens het boren van de gaten en de bestelde tegels voor de achterwand waren er nog steeds niet.
Tot hier was door dhr.v.d. Berg (planner Brugman) de planning gemaakt,daarna waren er geen afspraken meer bij ons bekend.

Na veel heen en weer gebeld(wederom) is een week later s’avonds om 22.00 uur de vaatwasser aangesloten.

Na weer veel heen en weer gebeld werd eindelijk het plafond en de koven afgewerkt(geschilderd en de koven vastgezet).

Weer veel later kwamen er 2 monteurs om als nog de spatrand te plaatsen en de wasbakken opnieuw te kitten,want daar lekte het.Doordat het fornuis niet afgekit kon worden, liep er water in de kastjes.Mede ook door een overbodige trimmer wat ons werd medegedeeld door de monteurs die de spatrand hadden aangebracht en een service medewerker van het aanrechtblad.

Na bijna weken werden eindelijk de tegels voor de achterwand bezorgd,een paar uur later de vloertegels.Bijaflevering van de vloertegels kregen wij te horen dat wij €345 kontant voor de tegels moesten afrekenen,terwijl wij die vloertegels op 15 maart al betaald hadden.Hebben de chauffeur dit laten zien en hem kunnen overtuigen dat het zo was.Toch moest hij na gebeld te hebben met zijn chef alsnog die 345 euro afrekenen,want had hij gezegd als het niet terrecht is ,storten wij het terug. Dit was voor ons de druppel, mede doordat wij nog steeds 900 euro tegoed hebben van de wasemkap die per ongeluk 2 keer betaald is en waarom we regelmatig om teruggaaf hebben gevraagd en tot op heden (28 april) niets hebben ontvangen. Wel is er 110 euro schade trap terugbetaald en heel raar niet de 900 euro van de wasemkap. Dus hebben wij besloten niet meer verder te gaan met Brugman,het vertrouwen is compleet weg en hebben niet het idee dat er ooit serieus met onze klachten is omgegaan.N.a.v. genoemde klachten hebben wij een gesprek gehad met dhr.de Vries in Amersfoort wat helaas niet veel heeft geholpen.

Wij hebben besloten de verdere afwikkeling van de keuken door een plaatselijke aannemer te laten doen.

Staat nog open 900 euro wasemkap,215 euro vloertegels (die wij niet meer geleverd willen hebben) 115 euro aanbrengen tegels achterwand.Immateriële schade 300 euro(telefoon,een keuken die we niet konden gebruiken, dagen wachten,niet uit onze keuken kunnen eten ect).

Arnold en Wietske van de Kamp
Nijborgmeen 5
3844CG Harderwijk
tel.0341-418493

als mijn geld eindelijk na weken klagen en zeuren eindelijk op mijn rekening staat

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Brugman Keukens en Badkamers over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Brugman Keukens en Badkamers in behandeling genomen

Bericht van Brugman Keukens en Badkamers

8 maanden geleden - Beste meneer van de Kamp, Wat ontzettend spijtig te vernemen dat deze situatie is ontstaan. Ik zie dat u eind deze middag ook al telefonisch contact heeft gehad met mijn collega welke uw keuken in beheer heeft. Ik ga uw melding morgen opnieuw met hem bespreken en zorg ervoor dat u zo snel mogelijk een reactie krijgt. Met vriendelijke groet, Bas - Webcare Brugman Keukens & Badkamers

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Brugman Keukens en Badkamers een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Brugman Keukens en Badkamers

Heeft op 29 april 2016 om 09:02 geantwoord

Beste meneer van de Kamp,

Inmiddels heb ik mijn collega gesproken en is de melding bekend en wordt momenteel verwerkt. U kunt het bedrag binnen enkele werkdagen op uw rekening verwachten. Excuses voor deze ongemakken, hopende u toch naar tevredenheid te hebben geholpen.

Bas - Webcare Brugman Keukens & Badkamers

Heeft op 04 mei 2016 om 10:45 geantwoord

er is helemaal geen oplossing . wij hebben nog steeds het geld niet terug er komt steeds een nieuw konijn uit de hoed ,om maar niet terug te hoeven betalen .

Alle klachten die gemeld zijn door Arnold van de Kamp