Klacht: Het geboden alternatief is niet toereikend bij werkzaamheden

op 15 augustus 2016 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Ik kan niet meer met de trein naar mijn werk door jullie geplande werkzaamheden. U biedt alternatief vervoer aan, maar u stelt niet dezelfde eisen. U rekent mij echter wel dezelfde voorwaarden. U kunt zich voorstellen dat ik niet 4 uur reistijd wil ipv 2 Ik ga daarom met de auto ipv met het OV. Het zou verstandig van de NS zijn om haar klanten met een abonnement die gedupeerd worden door jullie werkzaamheden, deze in ieder geval de mogelijkheid te geven om het abonnement tijdelijk stop te zetten? Ik betaal nu 30 euro per dag voor eigen vervoer, dat komt neer op 150 euro voor 1 week en mijn abonnement loopt gewoon door 369 euro/4 weken = Ca. 90 euro. Dat is dan samen 240 euro voor 1 week en ik heb er dit jaar 3 gehad.
Reizigers die losse kaartjes kopen die zijn hier niet de dupe van, dus zijn bevoordeeld. Ik zou juist verwachten dat reizigers die door middel van een jaarabonnement een stuk vertrouwen in de NS hebben geven en hiermee vervolgens een flinke draai om de oren krijgen. Ik heb dit jaar al 3 weken \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\’werkzaamheden\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\’ gehad die mij zoveel meer reistijd(van 2 naar 4 uur) opleverden, dat ik eigen vervoer moest gebruiken.
Het voordeel wat ik met een jaarabonnement heb maakt de NS op aan haar eigen werkzaamheden. Mensen als ik zijn daar natuurlijk snel klaar mee. Ik heb een jaar lang geprobeerd de trein als groen alternatief te zien voor mijn auto, maar het is vreselijk. Snel weer met de auto, bedankt voor de ervaring…

Als reizigers hinder ondervinden van werkzaamheden dan ook de mogelijkheid om het abonnement tijdelijk stop te zetten.

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 29 augustus 2016 om 10:46 geantwoord

Heeft op 29 augustus 2016 om 11:56 geantwoord

Ik ben niet tevreden met het antwoord. De NS heeft weinig nagedacht over een oplossing. Verhalen over grote projecten en Prorail betrekken in het verhaal vind ik een zwaktebod. Er zijn louter zaken 'doorgezet naar de juiste afdeling'. alsof het mij als reiziger ook maar iets zou interesseren hoe NS haar zaken intern regelt.
Mijn stuk gaat over de oplossingen van NS die niet toereikend zijn in mijn geval. En wat krijg je? Een antwoord die eigenlijk nog minder hout snijdt.
Dus beste NS, wanneer krijg ik antwoord van deze verantwoordelijke afdeling? Hoe heet deze afdeling eigenlijk. En heeft u ook een rechtstreeks nummer met de afdeling voor mij, zodat we lekker snel to-the-point kunnen komen? Het gebrek aan details zegt mij eigenlijk al genoeg. U had net zo goed geen antwoord kunnen geven.

Alle klachten die gemeld zijn door Demionv