Klacht: Het achterblijven van mijn bagage.

op 08 mei 2017 over SunWeb in de categorie Online Reisbureaus

Beste Sunweb,

met deze mail wens ik mijn klacht neer te leggen in verband met het achterblijven van mijn bagage tijdens mijn reis naar Fuerteventura, Spanje, afgelopen week.

Mijn reis startte op 27-04-2017 ( departure 14.40 uur ) en ik checkte ruim op tijd rond 12.00 uur op Schiphol mijn koffer in.
Omstreeks 18.30 uur ’s avonds ben ik geland op de luchthaven van Fuerteventura en bleek dat mijn koffer niet meegekomen was met de vlucht ! Op de luchthaven een PIR-formulier ingevuld, gebeld met mijn reisverzekering en dan zonder je koffer de bus in naar je Resort, gekleed in lange broek , trui en dichte schoenen. Daar sta je dan een zonvakantie van 8 dagen te gaan en zonder ondergoed, kleren, make-up, schoenen, slippers, douchespul, bikini, badlaken, zonnebrand, zonneklep etc. en ook mijn mobiele oplader zat in mijn koffer. Uiteindelijk na 6 dagen werd mijn koffer opgespoord op het vliegveld van Kos in Griekenland, na een fout bij de incheckbalie op Schiphol, fout gelabeld en zodoende in het verkeerde vliegtuig terecht gekomen.
Zes dagen in stress zijn is voor mij geen vakantie!!!!
Ik geneerde me tegenover de ander hotelgasten voor wat ik aan kleding droeg terwijl ik leuke jurkjes in mijn koffer had en leuke bikini’s, nieuw aangeschaft in mijn enthousiasme voor een reisje naar de zon !
De koffer werd mij uiteindelijk bezorgd door Sunweb op dinsdagavond, na veel rond bellen en formulieren invullen.
Dit is geen vakantie ….ik ging op vakantie om te genieten en niet om me 6 dagen druk te maken of ik mijn koffer kwijt was met al mijn eigen spullen of dat ik mijn spullen uiteindelijk nog terug zou krijgen. Extra telefoonkosten, tijd kwijt aan noodzakelijk winkelen, formulieren invullen, informeren etc. allemaal verloren tijd waarin ik ook lekker aan het strand had kunnen liggen in de zon.
Er werd mij gezegd door mijn reisverzekering om te gaan winkelen en de bonnetjes bij te houden om aan mij te vergoeden.
Kies je daarom een 5 sterren hotel om te moeten gaan winkelen om toch maar zwemkleding en normale kleren te kunnen hebben ik had alles bij me in mijn koffer.

Ik ben een sporter en had mijn dure hardloop nikes en outfit bij me in mijn koffer om ‘s ochtends mijn dagelijkse rondje hard te lopen, daarbij heb ik een huidallergie (Colofinium allergie) waardoor ik niet alle zonnebrand en/of huidcreme zomaar op mijn gezicht en lichaam kan smeren zonder huiduitslag te krijgen, ben gebonden aan een merk zonder parfumtoevoeging !! Ook had ik een duur surfshirt ( speciaal materiaal) in mijn koffer om te gaan surfen, want daar kwam ik voor naar dit eiland !! heb ik geen gebruik van kunnen maken!
Ik krijg van mijn reisverzekering 250 euro vergoed voor aangeschafte basis-noodzakelijkheden als tandpasta,tandenborstel, scheermesje,douchecreme, ondergoed etc. maar als ik alles bij elkaar optel ( en aan 250 euro voor die basisbehoeften ben je zo !) heb ik veel meer kosten gemaakt door de aanschaf van spullen om mijn vakantie toch nog enigzinds zo te maken zoals ik me dat had voorgesteld, dus inclusief mijn dagelijkse hardlooprondje en dure zonnecreme/make-up en een beetje leuke kleding, fatsoenlijke zittende bh etc. Ik ben tenslotte niet 1 of 2 dagen mijn koffer kwijt geweest, dan had ik me misschien nog wel gered, maar maar liefst 6 dagen, je kunt wel zeggen mijn hele vakantie !!! Je wilt in een 5-sterren resort ook nog wel een beetje gekleed aan het diner zitten, dus daar ga je alweer… gepaste kleding/schoeisel !!
Doordat mijn koffer alsnog op het laatste moment op mijn resort werd bezorgd, zat ik met dubbele bagage voor mijn terugreis en heb ik nog een extra rolkoffertje moeten kopen voor handbagage op de terugreis.
Zit nu wel met een overdaad aan spullen, wat niet had gehoeven, maar ook met een leeggehaalde bankrekening, door al die extra uitgaven, lekker dan !!! denk je all-inclusief op vakantie te gaan, heb ik alsnog zoveel extra uitgaven !!! Bij elkaar heb ik spullen moeten aanschaffen ter waarde van 470,- euro. ( waarvan ik alle bonnen kan laten zien)
Trek ik daar de vergoeding van de reisverzekering af dan zit ik nog met een schadepost van 220,- euro met daar boven op de geleden stressdagen !!!! tijdverdrijf aan telefoneren / formulieren invullen, reisverzekering aanspreken en nu alweer achter de computer voor deze klacht naar jullie!

Denk niet dat iemand dit wil meemaken en voortaan check ik bij de incheckbalie van de bagage het kofferlabel, dat ze aan mijn koffer bevestigen, voordat het de rolband opgaat. Want een stress-situatie zoals mij is overkomen, wil ik niet meer meemaken. Ik hoop van jullie begrip voor deze situatie en hoop hierop een positief antwoord te krijgen en ik verzoek u om een tegemoetkoming in de extra gemaakte kosten (veel meer dan het bedrag van de reisverzekering voor noodzakelijkheden) maar vooral voor de gepasseerde 6 stressvolle dagen, waardoor ik niet van mijn vakantie heb kunnen genieten.
Met vr. groeten,
Sharon Heijink
Boekingsnummer: J684HC

Een tegemoetkoming in de extra gemaakte kosten en de geleden stress voor de 6 verloren dagen.

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar SunWeb over deze klacht.

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door SunWeb in behandeling genomen

Bericht van SunWeb

4 jaren geleden - Beste mevrouw Heijink, Bedankt voor uw bericht. Wat vervelend om te lezen dat uw bagage zoek is geraakt en dat u deze pas na 6 dagen werd teruggevonden. Ik kan me voorstellen dat dit veel ongemakken met zich meebrengt. Ik heb uw bericht doorgestuurd naar mijn collega's van de afdeling Customer Support. Zij nemen uw klacht in behandeling. Binnen 4 weken kunt u een inhoudelijke reactie verwachten. Met vriendelijke groet, Team webcare Sunweb

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat SunWeb een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

SunWeb

Heeft op 08 juni 2017 om 15:23 geantwoord

Beste mevrouw Heijink,

Hierbij informeer ik u over het volgende. Mijn collega heeft u vandaag een aantal keer geprobeerd te bellen, maar helaas kreeg zij u niet te pakken. Daarom heeft ze u een email gestuurd met onze excuses en waarin ze u adviseert over de stappen die u kunt ondernemen. Ik ga er vanuit dat deze uitleg duidelijk voor u is.

Ik wens u namens Sunweb nog een fijne dag verder.

Team webcare Sunweb

Alle klachten die gemeld zijn door Sharon Heijink